Alla inlägg under maj 2023

Av tjejgrejer - 5 maj 2023 20:10

Nu har jag både städat och bakat. Det blev småkakor och jag vet att de inte blev snygga. Men de var så goda. Vi fick en tråkig nyhet så vi tröstar oss med whisky, cider och mina småkakor.

Av tjejgrejer - 5 maj 2023 15:01

Har slutat träna på flassiga gymet. Hade bara en månad betalt. Sista gången jag var där så spelade de bara rockmusik och sen var det kallt i relaxen. Saknar det inte. Bara det blir lite varmare så ska jag promenera.


Idag gick jag till Träffpunkten sen köpte jag mjölk och cigarrer. 


Kallt ute forfarande. 

Av tjejgrejer - 4 maj 2023 09:09

Från Folkparken.

Av tjejgrejer - 4 maj 2023 08:58

Igår var jag på träffpunkten och spelade ett brädspel som hette Postkodmiljonären. Det var roligt med de olika frågorna. Vi tävlade inte mot varandra utan hjälpte till istället. 


Sen var jag hemma och åt L goda pannbiffar, pepparsås och potatis.Senare på em åkte jag iväg till ett cafe och tog en kaffe och var på insta. Batteriet gick ner på mobilen. Åkte hem. 

Av tjejgrejer - 3 maj 2023 08:50

I rusningstrafiken, inte en bra idé. Avgaser och stress. Väl i parken så fotade jag blommor, trevligt! 

Av tjejgrejer - 2 maj 2023 19:50

Igår skulle vi se bilparaden. Crusing med gamla fina stora bilar. Vi satt i bilen på en bra plats, Först kom ett flak med livemusik. Genuit! Sen cadilatter, corvette, impala och en pv. Sen en massa andra modeller förståss. Roligt att se. Innan åkte vi runt för att hitta en bra plats, därav "aktiv" åskådare. 

Av tjejgrejer - 2 maj 2023 17:46

Hade vi vernissase av våra målningar och teckningar. Folket på träffpunkten var måttligt intresserade. En del berömde oss och en del skrattade åt dem. Det bjöds på cider och snacks. Vi satt där några timmar och pratade med åskådarna. 


Sen gick min kompis och jag på stan. Hon skulle ha en oljesprutkanna. Det var svårt att hitta. Vi travade iväg till Lindahls och fikade. Det var trevligt och vi hade ett förtroligt samtal. Sen blev jag lite dålig i magen och åkte hem. 


   

Av tjejgrejer - 1 maj 2023 12:45

Ca 40 syndikalister demonstrerade på Drottninggatan med poliseskort. "Stoppa borgarna i papperskorgarna!" löd deras slogan. Spårvagnen fick köra före och de blev lite sura och stog ivägen. Det var det minsta majtåg jag sett men jag går ju inte själv så då kan man inte klaga. 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards