Alla inlägg den 14 juni 2023

Av tjejgrejer - 14 juni 2023 19:36

Det finns ett gammal träd på gården intill. När syrenerna blommade såg vi att det faktiskt var ett syrenträd. Alltså ingen buske. Det måste vara jättegammalt. Blommade med mörklila blommor. Jag ska försöka att komma ihåg att ta en bild på det någon dag. Man är alltid på väg någonstans när man går förbi det. 

Av tjejgrejer - 14 juni 2023 19:27

Det var lite disigt på himlen och lite tryckigt. Men varmt. Vid fontänen blev det sol igen och jag satt ner och messade en vän. Vi pratade om hennes jordgubbsblomma och gamla sommarjobb. Sen gick jag ner till Åbackarna och fotade en del. Det var en del folk i parken. Några fiskade, en del promenerade som jag, en par joggare. Gick halva Åbackarna. Sen är bron borta sen flera år så jag vände. Trevligt att gå där. Ljusreflexer från vattnet. Bra att motionera. Såg många fina hundar. 

Av tjejgrejer - 14 juni 2023 18:23

Jo till Åbackarna.

Av tjejgrejer - 14 juni 2023 16:13

Kvart över 9 så åkte vi iväg till Himpabadet som ligger i närheten. Rätt mycket folk redan. Lade oss ner på det glesa, hårda gräset. Bassängen såg fräsch ut men det var rätt många barn där så jag ville inte bada. Det blev snabbt varmt i den stekande solen. Jag var ganska rädd för att bränna mig och bytte läge då och då. Det var inte så roligt att sitta där. 


Efter ett tag bestämde vi oss för att åka till Lindöbadet. Där var det också en massa skolbarn som hade friluftsdag. Lite kymit men de glodde inte så mycket på oss. Vi satte oss på en träbänk och kände brisen och kollade ut över Bråviken. Det var rätt skönt. Ankor, segelbåtar, folk som försökte kasta macka och barn som badade i den kalla vattnet. Vi småpratade och trivdes. 


Sedan gick vi till en het bil som vi måste vädra lite innan vi satt oss. Styrde kosan till Citygross. I kassan såg jag att vi hade köpt en massa bröd. Fast de har gott bröd så det gjorde inget. Hemma åt vi av bergislimpan. Den var tyvärr seg. Vad dåligt! Senare kammar (wienerbröd) De var mycket godare. Vi valde också mellan mycket saker till en student. Sen hittade vi dansk bakad leverpastej till det facila priset 10 kr. Givet köp! 


Varma hälsningar från mig    

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards