Alla inlägg den 4 april 2022

Av tjejgrejer - 4 april 2022 19:09

Har bantat de senaste dagarna och min kille har inte gillat det. Har lyckats gå ner några kilo. Igår gick jag med på att börja äta ordentligt igen. Då slippar jag känna mig snurrig och utmattad som jag gjort under några timmar varje dag. 

Av tjejgrejer - 4 april 2022 06:57

Att bestämma träff med några som har ADHD är inte lätt. När jag var på väg till caféet så fick jag ett samtal när jag gick i den stora rondellen Norr Tull. Hörde inte riktigt vad de sade för all trafik. Iallafall så var jag i tid till Mocca Deli cafét. Väntade ett tag. De andrar dök inte upp. Messade en men fick inte svar. Blev sur och gick till Icas café i närheten. Det är billigt där. Tog kaka och kaffe och messade igen. Inget svar. Senare så ringer de igen och undrar om jag fortfarande ville träffas. Jag sade ja och började gå mot caféet igen. De dök inte upp. Nu började jag bli irriterad på riktigt. Helt plötsligt ringer det igen. Nu sade de att de satt inne på cafét! Jaha! ja skönt att gå in i värmen igen. Ställde mig i kön och när jag väntade på min dricka dök en i sällskapet upp, log och pratade med mig. Jag fick ett stort vackert glas med kaffelatte. Följde efter tjejen till de andra som satt i bakre lokalen i en engelsk soffgrupp. De var glada att se mig och jag blev på bra humör igen och kunde vara trevlig. Latten smakade mycket gott. Precis lagom stark och kostade 35 kr. Inte något överpris. 

 

Vi pratade om allt möjligt och hade det trevligt och roligt. Jag fick en fin bläckpenna från det engelska auktionshuset Christie´s. Som tur var hade jag lite presenter med mig, småflaskor med lotion och schampoo från Radisson. En av tjejerna smörjde in sig direkt med bodylotionen. 


Mocca Deli är en väldigt poplär bar/restaurang/café. Det är väldigt stort och i gamla, vackra lokaler nära arbetets museum. Folk gick och kom hela tiden, alla fick faktiskt plats. De hade väldigt fina bakverk i entrén och mitt sällskap sade att maten var väldigt bra. Den andra beställde in kaffedrinkar. De var inte helt billiga. 

 

Vi hade det så trevligt så vi satt där länge. Några gick ut och rökte och jag snackade med denna tjej som bor i England. Hon var trevlig. Hon jobbar på Cristie´s. 

 

Hennes flickvän var tjusig i peruk, stora glittriga glasögon och en mössa med en strassbrosch. Senare dök en charmig tjej upp som hade varit ihop med hon i peruken. Det blev lite underlig stämning. Helt plötsligt i ren ADHD-stil så skulle de plötsligt gå en promenad. Jag passade på att tacka för trevligt sällskap och drog hem till min date. 


Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards