Alla inlägg under november 2023

Av tjejgrejer - 26 november 2023 17:19

Hade ett ärende till city idag. Hann precis med 3:ans spårvagn, tur. På stan var det mycket folk. Fick en bra plats på ett café i gallerian. Tog en kaka som inte var bakad igår eller förgård! Lite trist med gammal kaka. Sen var min stalker efter mig, hade tyvärr med mig mobilen. Då vet han exact var jag är. Blev så trött på honom så jag avbröt fikat och satte mig på en plats där jag vet att han har svårt att komma åt mig. Blev lite trött att scrolla på insta så jag gick i några klädaffärer. En del hade 50% på rätt mycket. Vad bra! Är så töntigt när de bara ger 20%. Hittade ett par jättesnygga jeans hos Vero Moda. De har ofta snygga kläder. Det var inte rabatt på dem så det blev inget köp. Sen väntade jag på spårvangen rätt länge. L hade middagen färdig när jag kom hem, service! Det blev kött i gräddsås och kokt, god potatis. Blev trött att sitta vid datorn så jag vilade rätt länge på sängen. Sen var det mörkt men jag tog en liten promenad ute ändå. Sen kaffe som vanligt. 

Av tjejgrejer - 26 november 2023 09:02

Mini baguetter med ost och skinka. Rätt gott. 

Av tjejgrejer - 26 november 2023 08:51

Jag hade insomningstabletter i flera år. Stora problem att somna in. Tabletterna hjälpte bra. Stilnokt. Helt plötsligt en dag så blir jag kallad till doktorn. När de var två doktorer som tog emot mig anande jag problem. Jodå! De skulle ta bort min sömnmedecin och inte ens ge mig lite mera av den lugnande medecinen. Stilnokt räknas som knark och därför blev jag av med den. Sen skickade de hem mig bara. Inga tips om hur jag skulle somna. 


Jag fick lära mig somna den hårda vägen. Lärde mig att tänka positiva tankar när jag skulle sova. Sen avslappning. Inte sådär att man går igenom varenda muskel. Utan bara vanlig avslappning som kommer när man inte tänker på dåliga saker. Det här hjälpte mig och kan nu somna på 5 - 10 minuter nästan varje kväll. Ibland tänker jag på tråkiga saker och gråter men det är skönt att hitta en metod som funkar för mig. Om du har sömnproblem kan du hitta din egen metod. 

Av tjejgrejer - 25 november 2023 15:11

Jag slängde två kakpaket som inte var goda. L undrade var kakorna tagit vägen. Sen letade han i soppåsen och tvekade men tog upp ett paket! Haha!

Av tjejgrejer - 25 november 2023 10:02

Vet inte riktigt om de är äkta men de är jättesnygga. Nöjd med mitt köp.


#chanel

Av tjejgrejer - 24 november 2023 11:44

Han fick åka själv till mataffären. Det är jobbigt att följa med. Han går väldigt länge i affären. Nu har han marinerat fläskytterfilé. Den åkte in i ugnen med potatis och grönsaker. Gissa vem som får diska plåten sen!? Nä, det blir faktiskt inte jag. Vi har ett sånt där modernt kök. Alltså ett som knappt går att använda! Liten diskho, konstig båge på kranen, knappt inga arbetsytor och ugnen är kass! Men köket är rätt stort ändå. När man diskar ungsplåten kommer det nästan alltid vatten på golvet. Jag smiter undan detta projekt. När jag bodde själv så sköljde jag av plåten i duschen! 

Av tjejgrejer - 24 november 2023 11:40

Alltså black friday på franska. Jag gillar att shoppa väldigt mycket men det har varit ett väldigt stohej de senaste två veckorna med black friday. Mobilen blippar hela tiden. Ganska trött på det hela.

Av tjejgrejer - 24 november 2023 10:49

L kom just hem med lussebullar. De var gula men smakade inte saffran. Trist! Sen stod det "pour toi" på påsen. Det betyder -för dig. Vet inte varför de jämt ska ha franska på brödpåsarna. De flesta i Sverige kan inte det språket. De kan med andra skriva vad som helst, haha. Merdre! 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards