Alla inlägg den 21 november 2023

Av tjejgrejer - 21 november 2023 17:24

Blåste inget och var uppehåll idag så det gick lätt att promenera. Åkte till city idag också. Gick till en secondhand affär och kollade. Sen tittade jag lite på kläder. Efter det köpte jag L:s favvocigg och sen sallad och paj hos Coop. En rulle billigt presentpapper med fint mönster hos Normal. Spårvagnen hem. Vi käkade lunch hemma och det var jättegott med sallad. Sen gick jag iväg till EH när det började skymma. De har ett trevligt café i muséet strykjärnet. Tog en liten salt caremel och surfade på mobilen. Det var lite folk där och det var skönt. Sen hämtade jag ut ett paket hos Ica. Alltid så mycket folk där. En effektiv person bakom disken så kön gick snabbt fram. Efter det gick jag till Hemköp. Gick runt lite planlöst i affären men visste vad jag ville ha. Allt fanns inne och det blev: Fjällfil, pekannötter och Elodrado toapapper. 

Av tjejgrejer - 21 november 2023 12:05

Har ju inget riktigt jobb. Men arbetade med paketen imorse. Det var riktigt roligt. Sen gallrade jag bland gamla foton. Det tog lite tid. 

Av tjejgrejer - 21 november 2023 11:46

Jag hade det väldigt fattigt när jag var barn. Vi tog vara på halvgammal mat och åt upp sådant som inte smakade gott. När t ex mamma råkade odla för mycket squash. Hopplöst. Blev trött på sur mjölk och barnen i afrika. Nu i vuxen ålder så försöker vi ta vara på det i kyl- och frys. Men det känns bra att slänga gammal mat. Det är så jobbigt att äta. Värden går inte under för det. 

Av tjejgrejer - 21 november 2023 02:04

Igår åt jag knappt ingen riktig mat förutom frukostmackan. Det blev pekanpaj, bulle, ostkaka och godis. Idag måste jag ha någon slags middag. Köpte godis på Hemmakväll. De har många sorter. Det mesta var färskt. Det blev en stor påse. Var ensam i affären för det var ju måndag. Direkt när jag kom hem så började det snöa ute. Det singlade små flingor mot marken. Kollade flyttfirmor igår fast vi inte ens har en ny bostad att flytta till än. Det blir lite förvirrat. Glömde köpa presentpapper på stan. Sen när jag åkte till Hemmakväll så glömde jag köpa det igen. Har lite papper hemma men det är genomskinligt och ganska svårt att göra hemliga paket av. Det var roligt igår. Tog ingen lugnade på hela dagen. Men på kvällen kom ångesten smygande. Tog en lugnande och vilade. Det hjälpte inte. Tog en tablett till och sen var jag på banan igen. Nu har julskyltningen börjat komma upp i city. Väldigt vackert. L försökte byta en lampa på bilen. Han stod böjd över bilen med motorhuven uppe. Han sade "Jag måste plocka ner halva bilen för att byta den där jäkla lampan!" Det slutade med att han fick åka till en verkstad och fixa det. Det var lite roligt. Verkstadsgubben bara satt dit lampan snabbt. Det var ju bra men lite pinsamt för L. Börjar planera vilka jag ska skicka julkort till. Det blir ca 10 pers. Ett ark frimärken räcker precis. Förra året missade jag julbrevlådorna, måste vara i tid iår. 

Av tjejgrejer - 21 november 2023 01:33

Det är roligt att köpa till sig själv men ännu roligara att köpa till andra. Förutsatt att man hittar bra julklappar då. Igår åkte jag till city på fm. På Apoteket Hjärtat hittade jag en liten julklapp. Sen gick jag till Åhléns och kollade strumpor. De hade rätt mycket. Verkade vara bra kvalité på deras egna strumpor, som jag haffade. Sen hittade jag en Levis t-shirt som var så skönt material i. Till Stadium sen. De hade gjort om men jag hittade damavdelningen snabbt. Köpte sen vad jag kommit för, en sittlapp. Kommer ha stor användning av den. Blir bra ppa. Nu började det fylla på med folk. Orkar inte vara rädd för Corona längre men jag valde att gå utomhus till New Yorker. Där kollade jag lystet på de där låga uggsen stövlarna. Som väntat var det urplockat men fanns kvar två ex i min storlek. Givet köp. Kollade runt i affären men försökte hålla budget. Glad i hågen så vandrade jag vidare till fiket i Domino. Var lite sugen på en sallad men det var dyrt så det fick bli en pekanpaj och kaffe. Det är bra på Dominos café. Man sitter lite i skuggan i ett hörn men har ändå fri sikt över gången där alla flanerar förbi. Såg på mobilen att jag missat ett mess från L. Han ville att jag skulle köpa cigariller. Det var lite trist att sitta själv på caféet så jag plockade ihop mina grejor och gick iväg till tobaksaffären. Väl där så verkade det vara slut på L favoritcigg. Jag frågade ändå och de hade den, den stod bara bakofram i hyllan. De är de enda nu i Norrköping som har dessa cigg. Jag blev jätteglad för jag visst att L skulle bli så glad över mitt fynd. Fullastad men ändå med rätt lätta kassar så vandrade jag iväg till spårvagnshållplatsen. Jag hade varit effektiv och handlat nästan allt jag skulle ha. Glad att jag hittat bra saker. Ville inte bara stå och hänga på stan så nu åkte jag hem. Väl hemma så låtsades jag att skorna var en julklapp så L fick inte titta. Han gick på det. Har köpt flera skor till mig själv senaste tiden och män förstår inte det här med att det är roligt att ha flera par att välja på. Man kan inte ha för många par, hehe! Sen tyckte han sittlappen var onödig men jag orkade inte ta den töntiga diskusionen om den. Men han var glad att jag hittat bra presenter till släkten. Föresten var jag en tur inne på Clas Ohlsson också. Där gick jag länge och tittade efter något "roligt" till min dotters pojkvän. Det roligaste jag kunde komma på var en fäljputsare, neonreflexband och en vattentålig lite högtalare. Det blev högtalaren. Hoppas han tycker den är lite intressant. Vi ska inte träffas i jul utan skickar presenter istället. 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards