Alla inlägg den 17 november 2023

Av tjejgrejer - 17 november 2023 05:34

Har inte klippt mig på jättelänge. Mitt hår växer sakta så det är inte kris. Har inte fått några kommentarer om mitt skabbiga hår som tur är däremot lite komplimanger om att det blivit långt. Det är rätt dyrt att klippa sig och de tar nästan alltid för mycket. "Klippa topparna" - 10 cm försvinner. Iband klipper jag mig sjäv. Hmm, det blir inte alltid så bra. Har inte den ultimata frisyren heller. T ex borde jag ha lugg, det passar jag i. Men det är jobbigt att sköta en lugg och jag har haft det så mycket tidigare. Det är bra att håret ser mycket bättre ut bara jag tvättat det. Enkelt och bra. 

Av tjejgrejer - 17 november 2023 05:30

Frukost är inte min grej. När jag var barn så gick det bra men då växte man ju. I vuxen ålder när jag inte jobbat med något fysiskt krävande är onödigt. Idag ska jag försöka få i mig lite ost och kex på fm. Jag har varit uppe nu i tre timmar utan lust till frulle. Hälsonördar säger att frukosten är så viktig. Glöm bort! 

Av tjejgrejer - 17 november 2023 05:21

Sökte på Adidas igår och hittade två jättebra sidor med mycket kläder. Först ut Ellos. De har otroligt mycket Adidaskläder. Både nya kollektionen och äldre billigare. Sen Adidassajten. Om man loggar in får man mycket rabatt på många kläder. Det är gratis att vara medlem. Just nu är det Black Friday rea och den är jättebra. Så gear up ny kläder, skor och accessoarer. Du kommer se fab ut! 

Av tjejgrejer - 17 november 2023 05:20

Nu när maten är så dyr att köpa så kan man lika gärna äta på restuarang. 

Av tjejgrejer - 17 november 2023 04:55

Igår var L hos doktorn för att undersöka om cancern har spritit sig mera. Undersökningen i sig var inte trevlig för honom. Jag köpte whisky till honom sen, en stor flaska. Igår kramades vi i sängen ock så ramlar han ur. Han fick ont i höften och benet men kände det först idag. Jag vaknade tidigt, kl 4. Kände mig hyfsat utvilad. Satt med kaffe som vanligt och surfade. Lite tråkigt att surfa på de gamla vaniga sidorna och nyheterna ska vi inte tala om, hemskt och trist. L kom upp efter ett tag och mådde pyrt, bakfull och ont både här och där. Ville varken röka eller dricka kaffe. Däremot treo. Idag har vi en del på schemat. Hoppas jag hittar en tvättid. Sen blir det utflykt hoppas jag. När jag tittade ut var det frost på bilen. Det kommer sent i år. Det är bra. Har fullt upp, som en kompis till mig brukar säga. Vi söker bostad. Det är hyresvärdarnas spelplan nu så det är jobbigt. Skytteltrafik till sjukhuset. Handlar mat nästan varje dag och ojjar oss över de galna priserna. Ofta kommer man hem med något helt annat än man tänkt sig. En del varor har vi slutat köpa. Rensar hemma inför en ev flytt och för att det ska bli mera lättstädat. Jag har en miljon grejer så det är också jobbigt men jag hittar en del fina saker som jag ändå vill behålla. Tittade igenom riktigt gamla fotoalbum som innehöll kort på mammas släkt. Det var roligt men jag kommer slänga rätt många kort, särskilt på dem jag inte kände igen. På ett foto var mina amerikasläktingar, Ruth och Elsa. Träffade dem när jag var yngre. De var positiva sådär som bara folk från USA kan vara. Nu har jag tappat kontakten med släkten i USA. Känner inte dem så det gör inget. Mina släktingar där bodde i Minnesota. Några hade flyttat vidare till Californien. Även om vi bråkar ibland så är jag rädd att L ska dö. Nu verkar det inte vara på tapeten det närmaste året iallafall. Sen är L själv så rädd för att dö. Mycket ångest här hemma. Budade hem ett par jättefina märkesstövlar. Hämtade ut dem igår. När jag skulle prova dem så kom jag knappt i dem. L fick hjälpa mig. De var så smala i skaftet. De kändes bra på sen ändå. Skor från sydligare länder är ofta för små. Kylen är full med mat. Det är ovanligt nu för tiden. Vårat matsvinn har minskat, som det så populärt heter. 

Av tjejgrejer - 17 november 2023 04:29

Dagens dag - fredag, jippie! Eller vaddå!? Bryr mig inte jag är förtidspenisonär. 

Dagens rätt - faktiskt god smörgåstårta från Ica Maxi. 

Dagens juleljus - några grannar har följ efter oss och satt upp julljus. 

Dagens med - Oxascand 

Dagens väder - frost nu men uppehåll idag. Bra, ska på utflykt idag. 

Dagens Tradera - Gucciskor utrop 1 krona! Galet, de är säkert äkta, haha! 

Dagens läsk - Coca Cola 

Dagens stövlar - LV 


Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards