Alla inlägg den 18 november 2023

Av tjejgrejer - 18 november 2023 14:11

Hos bagerierna i stan kan man knappt hitta dessa matbröd längre. Nu pratar jag om småfranska, källarfranska och hålkaka. Just hålkaka finns hos Nelins. Man kan ju baka själv men orkar inte alltid. Det här är goda bröd. Trist att de försvinner. Hemköp hade ganska nyss en box med klassiska frallor, billigt också. Borttagen nu. Som tur är finns tékakor kvar. Särkilt goda har Nelins. Sen har Landerholms ett väldigt god, mörk och runt matbröd med många kryddor i. 

Av tjejgrejer - 18 november 2023 13:54

Tog ta i röran på golvet i sovrummet. Det gick i rekordfart. Slänge allt skräp i en stor soppåse. Sen sorterade jag ut sommarkläderna. Det blev två sopsäckar. Kvar blev en stor hög vinterkläder. Bra, nu vet jag vad jag har. L var impad över hur snabbt det gick. Han gjorde mat under tiden. Det blev bankad fläskytterfilé och färdig potatisgratäng. Det var gott. Jag fick diska sen. Det var ingen jättedisk så det var rätt lätt. 

Av tjejgrejer - 18 november 2023 13:34

Åkte till city på fm. Som tur var, var det lite folk ute. Hittade bra saker och erbjudanden som jag tipsar om här. 


Stadium 

De hade 25% på alla skor nu under black friday. Sen hittade jag ett bra sittunderlag som man kunde vika ihop för 49 kr. 


Akademibokhandeln

Här finns det många julkort i flera prisklasser. De dyrare julkort är väldigt fina och lyxiga. Sen har de både musikkort och 3D kort. Trevlig personal också. 


New Yorker 

Här hittade jag låga "Ugg" stövlar som är så poppis nu. De hade väldigt bra pris, ca 250 kr. Sen hade de mjuka, sköna långärmande tröjor för 179 kr, som hittat! 


Åhléns 

Hade black friday erbjudande. 20% på alla julboxar och julkalendrar. 


H&M

Har så snygga, klassiska kläder på sin damavdelning. Det mesta passar ihop och det är bra pris på dem. 



Av tjejgrejer - 18 november 2023 07:54

Mötte min kompis vid city biblioteket. Där ligger Södertull. Busstorget. Vi väntade länge på buss 13 som skulle ta oss ut till Ingesta. Det var kallt. Vi upplyste varandra om att vi hade långkalsonger på oss men vi frös ändå. Äntligen rullade 13 in. Vi gick in på mitten och min kompis satte sig på handikapplatsen. Hon har krycka. Jag stod brevid för jag är frisk. När vi åkt ett tag så ringde hennes dotter och ville haka på. Vi lyckades gå av vid rätt hållplats och började trava iväg i kylan till Plantgen. Det gick inte att missa den stora skylten vi såg på håll. 


Plantagen är en trevlig affär. Så många vackra blommor! Hyfsade priser också. Vi stirrade på en jättefin klarblå orkidé. Sen div stora palmer. En palm var det bra pris på, tror den hette guldpalm. 499 kr. Min kompis hittade vad hon skulle ha, en slags pelare. Jag fick bära den långa pelaren. Vi tittade i hela affären. Hit vill jag återvända! Många fina krukor också. Unviker att handla något nu när vi ev ska flytta snart. I en reakorg hittade jag så fina servetter på 10 kr. Tog ett paket med lila solnedgång på. Min kompis hade en rabattkupong som inte gällde i kassan men hon kunde betala ändå. Sen ringde hennes dotter och undrade var vi var. Det blev en förvirrad och irriterad diskussion. Vi gick tillbaka till busshållplatsen. Som tur var, var hennes dotter på just den bussen. Vi åkte till Dollarstore. Det är rätt långt att gå till varuhuset. Min kompis haltar och går sakta. Men sen ska hon röka stup i ett och går då ännu långsammare. Jag frös så mycket och tröttnade så jag gick helt enkelt före och in till Dollarstore och värmde mig. 


När min kompis kom ifatt var hon sur och nonchade mig. Jag blev lite orolig men koncentrerade mig på shoppingen. Skulle ha en musmatta och pärlor. Hittade snabbt dessa varor. De hade rätt många pärlor till jättebra pris. Tog flera förpackningar. Spejade efter kompisen och hennes dotter. De var som bortblåsta! Gick runt lite planlöst och som det är på Dollarstore så hamnade en del saker i korgen. Julavdelningen är så fin och stor. De har en lång hylla bara med julkulor. Det är Newport stil på julkulorna. Så otroligt vackra och verkligen prisvärda. Sen hamnade jag på städavdelningen som också är bra. Kollade ett tag på swiffergrejen men kom på att jag kan damma utan den. Detta handlade jag förutom det jag skrivit; 2 konstiga kakor, paketrosetter i fina färger, en skrubbhandske. På godisavdelningen dök kompisen upp igen och var nu på bra humör som tur var och tilltalade mig. Vi snicksnackade och rörde oss mot kassorna. Jag hade hört mig för vid ingången om man kunde använda kontanter och det gick bra. Mina grejor gick på 180 kr och det var billigt! Min kompis handlade som vanligt halva affären. Hon packade i sin dramaten. 


Nu började vi gå mot Mac Donalds. Nu var det både mörkt och kallt. Vid Power skulle dottern in och kolla en sak. Hon kom inte ut igen. Jag gick in och letade efter henne bara för att värma mig. Min kompis stod och kedjerökte utanför. Tillslut kom dottern ut. Precis när vi ska gå säger hon "En sekund bara" så försvann hon in i affären igen! Nu köpte hon en powerbank. Under diskussionen så matade vi oss vidare mot donken. Nu höll jag samma takt som min kompis. Såg i hennes ögon att hon uppskattade det. I snigelfart närmade vi oss matstället. Dottern hjälpte henne uppför en slänt. Sen tappade jag stilen igen och sprang in i restaurangen före. Lyckades beställa mat på skärmen och betala innan de dök upp. Vi satte oss ner och som tur var, var inte min kompis sur. Jag hade inte så mycket på mitt betalkort så jag beställde bara 4 nuggets, dip och en liten dricka. Fick maten före dem. Började äta för jag var så hungrig. Nuggetsen var starkt kryddade och mycket godare än vanliga nuggets. Låtasades att det var gormémat och mumsade i mig dem. Sen kom deras mat och jag fick titta på när de åt. 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards