Direktlänk till inlägg 18 november 2023

Utflykt till Plantagen, Dollarstore och McD

Av tjejgrejer - 18 november 2023 07:54

Mötte min kompis vid city biblioteket. Där ligger Södertull. Busstorget. Vi väntade länge på buss 13 som skulle ta oss ut till Ingesta. Det var kallt. Vi upplyste varandra om att vi hade långkalsonger på oss men vi frös ändå. Äntligen rullade 13 in. Vi gick in på mitten och min kompis satte sig på handikapplatsen. Hon har krycka. Jag stod brevid för jag är frisk. När vi åkt ett tag så ringde hennes dotter och ville haka på. Vi lyckades gå av vid rätt hållplats och började trava iväg i kylan till Plantgen. Det gick inte att missa den stora skylten vi såg på håll. 


Plantagen är en trevlig affär. Så många vackra blommor! Hyfsade priser också. Vi stirrade på en jättefin klarblå orkidé. Sen div stora palmer. En palm var det bra pris på, tror den hette guldpalm. 499 kr. Min kompis hittade vad hon skulle ha, en slags pelare. Jag fick bära den långa pelaren. Vi tittade i hela affären. Hit vill jag återvända! Många fina krukor också. Unviker att handla något nu när vi ev ska flytta snart. I en reakorg hittade jag så fina servetter på 10 kr. Tog ett paket med lila solnedgång på. Min kompis hade en rabattkupong som inte gällde i kassan men hon kunde betala ändå. Sen ringde hennes dotter och undrade var vi var. Det blev en förvirrad och irriterad diskussion. Vi gick tillbaka till busshållplatsen. Som tur var, var hennes dotter på just den bussen. Vi åkte till Dollarstore. Det är rätt långt att gå till varuhuset. Min kompis haltar och går sakta. Men sen ska hon röka stup i ett och går då ännu långsammare. Jag frös så mycket och tröttnade så jag gick helt enkelt före och in till Dollarstore och värmde mig. 


När min kompis kom ifatt var hon sur och nonchade mig. Jag blev lite orolig men koncentrerade mig på shoppingen. Skulle ha en musmatta och pärlor. Hittade snabbt dessa varor. De hade rätt många pärlor till jättebra pris. Tog flera förpackningar. Spejade efter kompisen och hennes dotter. De var som bortblåsta! Gick runt lite planlöst och som det är på Dollarstore så hamnade en del saker i korgen. Julavdelningen är så fin och stor. De har en lång hylla bara med julkulor. Det är Newport stil på julkulorna. Så otroligt vackra och verkligen prisvärda. Sen hamnade jag på städavdelningen som också är bra. Kollade ett tag på swiffergrejen men kom på att jag kan damma utan den. Detta handlade jag förutom det jag skrivit; 2 konstiga kakor, paketrosetter i fina färger, en skrubbhandske. På godisavdelningen dök kompisen upp igen och var nu på bra humör som tur var och tilltalade mig. Vi snicksnackade och rörde oss mot kassorna. Jag hade hört mig för vid ingången om man kunde använda kontanter och det gick bra. Mina grejor gick på 180 kr och det var billigt! Min kompis handlade som vanligt halva affären. Hon packade i sin dramaten. 


Nu började vi gå mot Mac Donalds. Nu var det både mörkt och kallt. Vid Power skulle dottern in och kolla en sak. Hon kom inte ut igen. Jag gick in och letade efter henne bara för att värma mig. Min kompis stod och kedjerökte utanför. Tillslut kom dottern ut. Precis när vi ska gå säger hon "En sekund bara" så försvann hon in i affären igen! Nu köpte hon en powerbank. Under diskussionen så matade vi oss vidare mot donken. Nu höll jag samma takt som min kompis. Såg i hennes ögon att hon uppskattade det. I snigelfart närmade vi oss matstället. Dottern hjälpte henne uppför en slänt. Sen tappade jag stilen igen och sprang in i restaurangen före. Lyckades beställa mat på skärmen och betala innan de dök upp. Vi satte oss ner och som tur var, var inte min kompis sur. Jag hade inte så mycket på mitt betalkort så jag beställde bara 4 nuggets, dip och en liten dricka. Fick maten före dem. Började äta för jag var så hungrig. Nuggetsen var starkt kryddade och mycket godare än vanliga nuggets. Låtasades att det var gormémat och mumsade i mig dem. Sen kom deras mat och jag fick titta på när de åt. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tjejgrejer - Måndag 20 maj 04:58

Smög upp. L sade något om att vi behöve 3 rum och kök. Jag trodde han pratade i sömnen. Har började snarka igen. Jag gjorde kaffe. Då vaknade han och vi pratade om det hus vi sett dagen innan. Tyvärr kom vi fram till att vi inte kunde bo där fast det...

Av tjejgrejer - Söndag 19 maj 20:13


Det är väldigt varmt här inne. Denna temperatur fast vi vädrar och har en fläkt på. Alltså innetemp 30 grader.  ...

Av tjejgrejer - Söndag 19 maj 19:35

Det skulle vara fint väder idag också så vi åkte ut till landet. Via Söderköping och ut på vikbolandet. Det var skönt att sitta i bilen med ac som svalkade. Vi åkte på vackra, vindlade vägar. Tillslut var vi hungriga så vi åt subs med kycklingröra oc...

Av tjejgrejer - Lördag 18 maj 18:01


På Hemköp hade de många blommor. Vi valde denna murgröna. Den är så gullig och passar bra på balkong bordet. ...

Av tjejgrejer - Lördag 18 maj 14:19

Cumulusmoln på himlen. Hett på balkongen. Dricker läsk. Ätit kall rökt skinka, potatissallad och sallad. Var i parken lite. Folk låg och solade. Jag fotade blommiga träd. Satt och kollade fåglar.  ...

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards