Alla inlägg under november 2023

Av tjejgrejer - 7 november 2023 15:43

Har du vägarna förbi Norrköping så testa deras bullar. De är bäst i stan. Deras hantverk med sitt bröd är otroligt. Matbrödet är också bra. De har affärer på tre ställen i stan. 

Av tjejgrejer - 7 november 2023 12:16

Går inte till Hemköp så ofta numera fast jag gillar affären i grunden. De har tappat marknadsandelar till Ica som ligger ett kvarter ifrån. Där är det alltid folk. Hemköp lade ner delin och slarvar med utgångsdatumen. De har däremot en jättebra lunchbuffe med flera rätter som är väldigt populär. Idag var det just ingen bra mat där. Kassler har vi ätit nyligen. Pizza, njaa. Kycklingfärsbiffar, nej tack. Så det blev en grillad kyckling för 75 kr istället med deras egen potatissallad. Mumsigt. 

Av tjejgrejer - 7 november 2023 12:13

Idag har jag helt missat grannarnas hundturer. De går ju ofta på samma tider. Bara sett en lurvig boll, en spetshund i mörka olika färger. Jovisst, jag har sett en mini svart spetsvovve också. 

Av tjejgrejer - 6 november 2023 14:42

Är jag hemkommen från city. Handlade lite på Clas Ohlson. En jättbra affär. De har det mesta. Spårvagnen hem. Åt bulle hemma. Ljög för L och sade att jag inte fikat med kaka på stan. Nu är jag så mätt. Lövblåsaren har gett upp men de ska jobba i promenaden ikväll och inatt. Hänger mycket på fb och insta. Larvigt att de ska börja ta betalt. Hoppas det bara gäller reklamen och att man kan ha sina konton kvar. Sitter länge och kollar korta filmer på fb. Följer några roliga konton. Varmt ute idag föresten. Fick byta underkläder för min stalker hade gått in här när vi var ute och lagt stickor i dem. Suck. Det gör han rätt ofta. Sen är det klibbiga fläckar på golvet som vi inte har spillt själva. Om vi spiller själva så torkar vi ju upp det direkt. Får kämpa varje dag med min djälva stalker. Han förstör så mycket i mitt liv. 

Av tjejgrejer - 6 november 2023 13:20

Nu heter det Domino. De har goda kakor.

Av tjejgrejer - 6 november 2023 10:41

Dagens irritatiosnmoment - lövblås

Dagens kläder - svarta jeans, långkalsonger och en stickad tröja

Dagens middag - grillat 

Dagens glädjeämne - vi är sams nu, skönt 

Dagens kaffe - Gevalia såklart

Dagens tvål - Head & shoulders

Dagens växt - Myntan, palmen hänger inte med

Dagens dator - ROG 

Dagens vatten - kommunalt tyvärr 

Dagens promenad - i city 


Av tjejgrejer - 6 november 2023 10:33

Har sovit hyfsat. Idag hade jag en lista som jag gick efter. Bra med listor tycker jag. Inte nördigt. Först dammsög jag och torkade golvet. L blev glad för fräschare golv. Sen duschade jag och L gjorde pastejmackor. Gott! Nu en paus vid datorn innan resten av listan ska göras. Friden störs av en lövblåst ute på gården. Har inte så många punkter på min lista. Det är lättare att sätta igång då. Sen har jag lite saker som jag ska göra om jag hinner och orkar. Ta fram julpyntet, det lilla jag har, hehe! 

Av tjejgrejer - 5 november 2023 15:17

Idag vaknade jag rätt tidigt. Lugnt ute, det är söndag. Det var varmt ute så jag har gått genom Folkparken och till EH och fikade. Hemma så har vi ätit resterna av grillspeten. Nu ska jag dela in L:s medeciner i dosorna. Gäller att vara noggran då. 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards