Alla inlägg den 16 januari 2024

Av tjejgrejer - Tisdag 16 jan 18:15

För en vecka sedan halkade jag och slog i knät. Det svullnade upp och ett blåmärke. Men det läkte snabbt. Sen ramlade jag igen när jag hastade till spårvagnen. Hamnade på knäna nu igen. Ja, ja lite får man tåla. Det är lite jobbigt, det är varningsskyltar både här och där för snöras. Men det är plogat nära inpå huset. Då går man ju där och hoppas på det bästa. Idag var snön krispig och torr. Rätt skönt. Det blir gulliga gångar lite här och där i snödrivorna. Det går att ta sig fram bra om man inte har bråttom. Jag blev glad av solen idag. Även om den inte värmer på vintern. 

Av tjejgrejer - Tisdag 16 jan 18:06

Skulle överraska L med hans favvobakelse, semlan. Hade tur och hittade lyxsemlor hos Lindahls för 19 kr styck. Tog 3ans spårvagn till centrum. Visade min beställning på mobilen. Pesonalen var länge inne i bageriet. När hon kom ut sade hon att jag fick en av dagens semlor för de hade bara en gårdagens. Jag tackade så mycket och tog spårvagnen hem igen. På väg hem messade jag L. Han frågade om jag köpt semla! Han satt just med mobilen i handen och skulle be mig köpa en semla, så messar jag att jag redan gjort det. Telepati. 


Vi tog upp de maffiga semlorna hemma. Glömde ta bild. Jag gjorde kaffe och sen högg vi in på locken. Det var gott bröd i semlan. Sen riktig grädde. Lättäten semla med luftigt bröd. L tyckte också att det var årets godaste semla. Åt upp hela min, L sparade halva. 

Av tjejgrejer - Tisdag 16 jan 15:01

Allt är fruset nu.

 

Bild från Pixabay och martinophuc.

Av tjejgrejer - Tisdag 16 jan 14:42

Idag har det varit -20 här. Vågade mig ut mitt på dagen. Såg en bekant på ett fik, Vi pratade länge med varandra om folk vi känner. Sen gick jag så snabbt jag kunde på isiga trottoarer till Coop. Det var tydligen -27 i östgötska Horn. Vi visste inte var det låg! Man slipper tö och blask iallafall.

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards