Alla inlägg den 3 januari 2024

Av tjejgrejer - Onsdag 3 jan 20:23

På morgonen kl 8 så tog jag en kaffe i baren på vandrarhemmet. Det var bryggkaffe med lite mjölk i. Blev förvånad när det gick på 4 euro. Dyrt! Drack den långsamt och vaknade till. Sen chekade jag ut. Fick tips om var jag kunde köpa nya kläder. Nu tänkte jag skaka av mig min stalker. Hittade New Yorker. Det var en mindre affär än hemma men hittade flera bra kläder och en stor väska. Det gick på 475 svenska kronor. Sen gick jag till Zara och hittade en rätt bra jacka. Den var på rea men rätt dyr ändå. Tog en del av min reskassa. Lite krångligt men jag lyckades byta kläder och sen var jag fri från stalkern. Han tar ju in sig i min lägenhet hemma och lägger spårare i mina kläder. Sen gick jag till tågstationen. Där lyckades jag efter mycket besvär köpa en biljett till Köln. Det var kaos på stationen och jag fick fråga en kvinna om vart tåget skulle gå. Hon visste inte mycket. Sen frågade jag en sur person i infodisken. Han gav mig ett bra papper med info om tåget. Jag lyckades ta mig till rätt station. Snabbtågen i Tyskland heter Ice. Jag gick på ett sådant tåg och hoppades att det var rätt tåg. Efter en halvtimme så fattade jag att jag tagit fel tåg. Det var på väg åt rätt håll, till Munchen men skulle inte vidare till Köln. Suck. 

 

Bild från tågstationen i Hamburg. 

Tåget tuffade på och vi stannade i Hannover och en del stationer jag inte kände till. Nya städer för mig. På em var jag äntligen framme i Munchen. Gick inte runt så mycket i denna stad. Hängde mest på stationen för att försöka komma med ett tåg samma dag till Köln. För att biljetten skulle gälla. Tillslut dök det upp ett tåg som skulle till Köln. Sen var det försenat också. Fortsättning följer........

Av tjejgrejer - Onsdag 3 jan 19:28

Det ligger nedanför tågstationen. Det heter Next House. Det enda som inte var bra var att det inte gick att checka in utan att ha bokat innan. Det gick att få en säng i ett rum bara för kvinnor. Sängen och lakanen var sköna. Det ingick en handduk i priset 200 danska kronor. Det fanns en dusch på rummet och tillgång till tvål. Det var bara 4 personer på rummet och tyst på natten. På morgonen lade man bara kortet i en låda. Sen kunde man gå iväg.

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards