Alla inlägg den 11 januari 2024

Av tjejgrejer - Torsdag 11 jan 15:43

Satt på tåget till Hamburg. Vi börade närma oss den stora staden. Vi skulle komma dit halv 1 på natten. Jag oroade mig för att gå på stan då. Oron ökade. Så jobbigt. Stålsatte mig när jag gick av. Inte så mycket folk på stationen nu. Gick mot en utgång och i riktning mot Generator hostel. Det småregnade. Virrade runt och kunde tyvärr inte hitta vandrarhemmet. Nu började det regna mera och jag blev rätt blöt. Men det var ganska varmt ändå så jag frös inte. Mössan hade jag glömt på ett cafe i Köln. Jag började fråga på andra hotell men alla var fullbokade. Jag gick långt och blev trött. Då och då mötte jag någon person men kände mig inte hotad. Sulan på ena stöveln lossnade och jag slängde arg iväg den. Haltandes och blöt om foten lunkade jag vidare. I ett fint kvarter dristade jag mig att gå in på ett lyxigt hotel. De sade snällt att de inte hade några rum och hänvisade till ett grannhotell. På detta fina, utsmyckade hotel där jag haltade in vill jag bo någon gång. Schysst att de var snälla också. Sen kom jag till Radisson men de påstod att de hade det fullt. Sen började jag bli trött och ledsen och jobbigt med blöt fot. Lite kall också. Irrade runt med ångest i ett bostadskvarter. Såg en hotallskylt på en sidogata. Lunkade dit. Nu var klockan runt halv 3. De var uppe i baren och receptionen. Han sade att ett rum kostade 170 euro. Så dyrt, men jag var så trött och blöt så jag bara sade ja. Var lite orolig för att jag inte skulle ha ordentligt med pengar på kortet men det hade jag. Betalade direkt. Fick nycklarna till rummet och åkte hiss till fjärde våningen. Hade fått en lägenhet med ett jättestort rum med dubbelsäng. Sitthörna med bubbelvatten. Ett skrivbord. Balkong. Huset var gammalt och fönstrena stora. Ett kök och ett stort badrum med vackert kakel. Nu var klockan 3 på morgonen. Jag drog för gardinerna och somnade direkt i den sköna sängen. Innan vred jag på värmen på ett stort element i hallen och lade mina vantar, sockor och skor på tork. Jag visst inte riktigt hur man satte larmet på min nya mobil så jag drack lite vatten innan jag lade mig så jag skulle vakna upp innan utcheckning. 

   

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards