Alla inlägg den 4 januari 2024

Av tjejgrejer - Torsdag 4 jan 09:32

Var i Munchen och väntade på mitt tåg till Köln. Det blev försenat och jag hittade ett Starbucks café. Det var jobbigt att vänta så jag tog en latte och en kaka där. Just kakan var otroligt god. En slags morotstårta. Latten var bra också. Sen stod jag och väntade länge innan tåget äntligen rullade in. Det var inte så många passagerare. Vi åkte iväg runt 20.00 Det var långt till Köln. Insåg att jag skulle komma fram mitt i natten. En ung kille drog nog någon lina på toan för när han kom tillbaka så satt han och skrattade hela tiden. Tänkte att jag skulle gå av innan Köln och hitta någonstans att sova. När vi närmade oss Frankfurt så bestämde jag mig för att gå av. 


Klockan var nu midnatt. Det var rätt mycket folk på stationen. Har aldrig varit i Frankfurt men efter ett tag hittade jag ett hotell. Han hade bara familjerum kvar men tipsade om ett annat hotell. De hade fullt. Sen råkade jag hamna i sexkvarteren. Där var det fullt men löst folk och jag försökte vara lugn och gick därifrån. Så svårt att hitta ett hotell. Tillslut var jag despo och hittade ett finare hotell. De hade ett rum för 140 euro. Jag accepterade bara för att inte gå på osäkra gator mitt i natten. Jag fick ett stort rum. Det var vackert i vinröda färger. Sängen var skön. Kände mig fortfarande lite orolig. Efter ett tag somnade jag iallafall. Vakande rätt tidigt och tog ett bad i det stora badkaret. Sen drack jag av pulverkaffet. Checkade ut och då visade det sig att rummet eg kostade 170 euro. Det blev diskussion vid kassan. Men rummet var så stort och fint så jag förstod att det kostade mycket. Betalade och gick till tågstationen. 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards