Alla inlägg den 5 januari 2024

Av tjejgrejer - Fredag 5 jan 03:52

Kom till stationen i Frankfurt. Det var rätt mycket folk där, bra! Köpte biljett till Köln. Det kostade 50 euro. Blev irriterad men så skönt att komma fram dagtid. Det dröjde inte så länge innan tåget gick. På väg igen. Kom fram halv 9. De hade mindre gågator i Köln som var mysiga. Det var ganska kallt och jag gick runt och kollade affärerna. Tänkte att jag skulle köpa en billig mobil och höra av mig till L. Jobbigt att vänta på att allt skulle öppna i kylan. Kollade ett gulligt jullandskap i ett skyltfönster. Hittade en bra stor elektronikaffär. Till min glädje hade de så billiga mobiler där också. Kollade rätt länge innan jag valde mobil. Tog den näst billigaste smarphonen. En ZTE. En personal hämtade mobilen och så fick jag betala ca 65 euro i kassan. 


Gick en lång sträcka och hittade ett bra cafe med sköna stolar. Tog en jättegod gurk- och ostmacka och en latte. Öppnade mobillådan. Sen kunde jag inte öppna mobilen för att placera batteriet. Kämpade med det en lång stund. Förbannade min billiga mobil. Sen gick jag bort mig. Hamnade i ett bostadsområde. Frågade en trevlig kvinna om hur jag skulle komma till elektronikaffären igen. Hon sade "Gå 15 min på stora vägen så kommer du dit" Efter ett tag så delade sig vägen och jag blev förvirrad. Men tillslut hittade jag en likadan affär iallafall. Där stolpade jag in med kvittot i högsta hugg. Efter ett tag fick jag hjälp av en trevlig personal som vant öppnade mobilen. Men han blev röd på fingrarna. Sen log han och sade att jag kunde komma tillbaka om jag ville ha simkort isatt. Vad schysst! 


Sen irrade jag runt och hittade ett Starbucks med strömkontakt. Hade lite tvångstankar i huvudet men jag tog en lugnande tablett. Det funkade. Åt en konstig kaka och drack latten långsamt medans jag laddade mobilen. Det var enkelt sen att starta den. Glad att ha en mobil som inte min stalker lagt en spårare i. Sen kunde han inte störa funktionen på den heller. Han brukar göra så att touchen inte funkar. Att sidorna bläddrar av sig själv och mycket annat jobbigt. Jag lade in Facebook. 


Dagen i Köln blev väldigt lång. Det var trevligt men jag gick väldigt långa sträckor också och var lost. Jobbigt. Mitt på dagen i Köln var det varmare än hemma. Men det var lite kyligt och jag var trött så jag köpte en bryggkaffe och loggade in på surfen på ett lokalt café. Började söka efter hostel. Visste inte överhuvudtaget var de låg. Började bli mentalt trött och lite ledsen. Messade L och vi snackade en stund. Sen beslutade jag mig för att ta mig hem. Dyrt och ganska jobbigt att vara på flykt. Men otroligt jobbigt hemma att stå ut med allt som stalkern hittar på. Cafépersonalen visade hur jag skulle komma till centralen. Bara detta att en kaffe kostar 4 euro. Sen blir man hungrig och trött förr eller senare och behöver något att äta. Det är inte alltid man är nära Aldi eller något snabbköp så man köper vad som finns och det blir dyrt rätt ofta. Svenska kronan är så dåligt värd. Men blir deppad av den dåliga kursen. Det enda bra med det hela var att jag upptäckte att en latte kostar lika mycket som bryggkaffe - americano. Hemma är det ju dyrare att ta en latte. Jag började sicksacka mig neråt tågstationen. Hittade bra skyltar. Det gör man inte alltid. Fortsättning följer. 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards