Alla inlägg under april 2023

Av tjejgrejer - 21 april 2023 11:08

Igår var det vajsing med vattnet. Missfärgat och sprutit. Jag sade till L att de grävt i gatan längre ner i promenaden. Idag åkte vi förbi skylten där det stog "akut VA-arbete"  -Kolla! sade L. -Jag sade ju det! sade jag. 

Av tjejgrejer - 21 april 2023 11:03

Idag ramlade den gamla nageln på tån av. Det har bara gjort lite ont. Till min förvåning så hade det växt ut en ny nagel under den fula, hårda nageln. Numera går jag aldrig i för små skor. 

Av tjejgrejer - 21 april 2023 10:33

Bättre med lite gympa än att det inte blir av!


Fusk armhövningar mot en köksbänk. Det klarar alla av. 


Halva utfallsteg. Annars kommer man inte upp.


Lyft hantlar eller mjölkpaket. Obs! Håll ryggen rak.


Ligg på en säng och lyft benen, böj och ner med foten. Tillbaka upp till rakt ben igen och ner. Detta är lättare än situps. 


Cravla i luften. Bra för cirkulationen. 


Jogga lite på stället eller lyft bara benen.


Lyft en köksstol.


Avsluta med att dammsuga (eller sopa, billigare) din bostad och våttorka. Det är träning också.  


Av tjejgrejer - 21 april 2023 10:25

Idag ville L helghandla. Jo tack för det! Vi kom hem med korv, grädde, ostkaka, bullar och godis......L tog potatis och en lök också och köttfärs. Korv från igår till middag. Vi konstaterade att vi köpt en massa tjafs till helgen. Som inte det räckte så fick jag huvudvärk. Nu börjar treon värka, som tur är. Skönt väder ute. 

Av tjejgrejer - 21 april 2023 08:43

En som hänger hemma hos oss.

Av tjejgrejer - 20 april 2023 19:38

Behövde en ny bh. Först gick jag in på Twilfit. Där fanns en bh som satt bra på från deras eget märke. Fick hicka när jag såg priset: 699 kr! När jag påtalade det för personalen så sade hon att jag skulle på ett par fina trosor med på köpet, dessutom ett extra set. Det var ju en bra deal men jag sa att jag skulle tänka på det. 


Gick in på New Yorker. De flesta bh-ar var pusch-up eller hade bygel. Efter ett tag hittade jag en bra bh utan bygel. Kollade priset och blev glad, 95 kr! Givet köp! Ok, den är inte lika skön som den andra bh:n men ibland har man inte råd. Nu köpte jag en nudefärgad bh som är slät så jag kan ha den under tunna tröjor i sommar. Vad bra! 


Av tjejgrejer - 20 april 2023 16:38

Idag var jag och tränade på fm. Körde rätt hårt. Tog sen en lång dusch. Blev irriterad för sen var dörren till relaxen låst. Kanske städade de. 


Sedan missade jag precis duschen så det blev mera träning i form av långpromenad till en träffpunkt där jag har bekanta. Det var trevligt där. Det var fullt i fiket men en schysst person gjorde kaffe i allrummet. Trevligt. Vi pratade om allt möjligt. Det var insamling till en bra värd som ska sluta. Som tur var hade jag lite pengar till den. 


Har upptäckt via en reklamskylt att Coop har lite billigare salladsbar än konkurenterna. Nu har de inte lax men det går så bra med kyckling. Satt i stadsparken i solen och käkade den goda och billiga salladen. Tog inte så mycket sallad. I parken delade de ut lyxiga GB-glassar. Gick fram till en av killarna och han höll fram en storstrut och en ny Magnumglass och log brett. Jag valde Magnumglassen med popkorn och log tillbaka. 


Vandrade i solen och satte mig vid stadstornet. Glassen hade mörkt chokladtäcke, kola innanför och lite salta popkorn i själva glassen. Den var godare än jag trodde. Skönt att sitta i solen och äta glass. Sen gick jag ner till rådhuset och tog en spårvagn hem. 


Väl hemma så hängde jag upp handuken på tork. L hade börjat med lunchmaten. Jag sade inte att jag ätit sallad. Han hade gjort god och kryddig stroganof med ris. Åt två portioner. 



Av tjejgrejer - 18 april 2023 15:48

Min kompis och jag satt i baksätet på ?limousinen? Vi hade det trevligt. Framme så ville min kompis kolla nästan allt. Som tur var gipset rätt snabbt ändå. Vi fikade och gick sen till sängarna. Hon skulle köpa en ny säng. Hon beslutade sig snabbt. Jag tog några bilder fina rum.

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards