Alla inlägg den 20 juli 2021

Av tjejgrejer - 20 juli 2021 12:35

Lyssnar på mycket musik på youtube. Gillar det mycket bättre än Spotify. För något år sedan försökte jag ta en prenumeration för att slippa reklamen. Det skulle kosta 99 kr i månaden. Men mitt kort godtogs inte. Har försökt stå ut med en irriterande reklamen. Det är ju inte lite heller. Jag tröttnade och försökte få ett abbonemang igen. Nu fanns det ett billigare alternativ. För ca 60 kr i månaden slapp man all reklam. Men inga fler förmåner. Det kallades Lite. Nu godtog de mitt kort och jag älskar det redan. Så otroligt skönt att slippa reklamen! 

Av tjejgrejer - 20 juli 2021 12:12

Har träffat en gammal kompis några gånger i sommar. Vi har alltid trevligt ihop. Han vet mycket om mig och jag om honom. Vi har pratat då och då om våran jobbiga uppväxt. Han har sagt att han och hans syster var rädda för deras föräldrar. Att de hade det så dåligt när de växte upp. Jag har berättat om min hemska uppväxt. När vi satt i parken och igen pratade om vår jobbiga barndom sade han helt plötsligt "Men jag trivdes ändå!" och log brett. Jag tittade förbryllat på honom och klämde bara fram "jaha!" Sen pratade vi om annat och senare på kvällen tänkte jag på vad han sagt. Om man är rädd för sina föräldrar på riktigt och har det väldigt dåligt hemma, ja då trivs man inte. Inte en chans. Alltså har min kompis överdrivit i alla dessa år. Jag kände viss irritation men kan förlåta honom. Han är en så bra vän och vi har trevligt och roligt ihop. 


Nästa gång möttes vi i strömsparken. En bild tagen när jag väntade på honom. 

 

Vi gick runt vackra strömsparken. Sen till Tinas. Han bjöd mig på en kaffedrink och tog en öl själv. Vi pratade om allt möjligt. Han säger "Kommer du ihåg när jag blev jagad av hunden i hamnen?" "Jo, det kommer jag ihåg! säger jag. Blir lite förvånad när jag hör hans historia men håller tyst. Han berättade att han mötte en Kern terrier i hamnen. Han ger hunden lite kex. När han cyklar iväg så följer hunden efter. Vovven springer efter länge. Förut har han berättat historien såhär: Han mötte en pitbull terrier i hamnen. Han ger hunden lite kex. När han cyklar börjar hunden springa efter. Han tycker det är obehagligt så han cyklar snabbare. Vovven hänger med. Han blir rädd och cyklar jättesnabbt och lyckas tillslut skaka av sig hunden. Lite annan historia va!? Ja, ja, för övrigt har vi riktigt trevligt. Min kaffebailysdrink var jättegod. Inte för stark. Glömde ta bild på den innan jag druckit upp den, haha! 

 






Av tjejgrejer - 20 juli 2021 08:24

Hittade ett par vita  gumpaskor till priset av 197 kr igår. Det var hos Miinto. Nu knep jag det sista paret av den modellen men det finns fina skor kvar väldigt billigt. T ex denna sko. Kostar 206 kr. Finns i svart också. 

 

Sen dessa skor som kostar 245 kr. 

 

Matcha med en snygg Filatröja. Nu 266 kr. 

Miinto har 499 kr som gräns för att få fraktfritt. 



Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards