Alla inlägg den 30 juli 2021

Av tjejgrejer - 30 juli 2021 21:51

Promenerade ner till city. Gick runt innan jag skulle möte henne. Det var fina "buskar" utanför blomaffären Flower.


   

Det var sen rätt lång tid tills vi skulle träffas så jag gick till ett fint franskt café. Tog vanligt bryggkaffe och en pekannöt cheesecake. Den var väldigt god och välgjord. 

   

Sen mötte jag henne vid Söder Tull. Vi är i samma ålder och har lätt att prata med varandra. Vi pratar om allt möjligt. Om gamla tider när vi var barn. Om män. Vi ger varandra tips och kompletterar varandra. Vi gick i inredningsaffärer och kollade kläder. Efter ett tag tog vi oss till Lindahls stora café. Jag bjöd henne. Hon ville ha en räkmacka. Det fanns bara en miniräkmacka kvar. Jag tog en katalan och kaffe. Nu pratade vi om övernaturliga saker och en del annat. Vi har så roligt ihop. Sen följde jag henne till bussen. Vi tog ett glatt farväl. Jag gick hem. Väl hemma såg jag på mobilen att jag gått 12700 steg idag. 





Av tjejgrejer - 30 juli 2021 08:55

En granne till mig som var yngre men hade levt ett hårt liv sade såhär:

"Jag tycker inte om folk som säger att "Allt ordnar sig"! Det gör det inte! Men det blir något annat iallafall. 


Väldigt bra sagt av en mogen ung man. 

Av tjejgrejer - 30 juli 2021 08:32

Jag gillar detta engelska utryck. Är i behov av det också. Jag vill gärna ha en planerad vardag. Är beredd att kämpa för att få det som jag vill ha. Har insett att det går åt mycket energi åt detta. T ex på morgonen så tänker jag att jag vill ha ett speciellt plagg. Nu har jag mycket kläder så jag kanske får leta länge efter just det plagget. Frustrerande om jag kanske inte ens hittar plagget. Nu har jag börjat leta i klädhögen som ligger framme. Den med kläder jag bara använt en gång. Ofta hittar jag något snyggt där. 


Sen är jag inte den som alltid får som jag vill. Men jag är bra på att argumentera. Så ibland ser jag till att få som jag vill ändå. Med nära vänner är detta ganska onödigt. Jag kan ju driva igenom vad jag göra nästa gång vi ses. Men att vara lyhörd för vad hon vill och se hennes glädje när vill göra samma sak med henne är trevligt. 


Bara för att man är vuxen och fri behöver man inte kämpa varje dag för att få det exakt som man vill. 


Visst är det bra att handla efter en lista i mataffären. Men jag har upptäckt att det blir ännu billigare om jag handlar efter reavarorna i affären. (De bra reaerbjudanden då, det finns en del dåliga också!) T ex Hemköp har vissa superpriser på vissa matvaror som bra gäller den dagen och som inte finns med i reklambladet. Så ett öppet sinne i mataffären är schysst också. 



Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards