Alla inlägg under december 2020

Av tjejgrejer - 2 december 2020 17:08

Tvekade att gå ner till city pga Coronan. Men det var vissa julklappar som bara fanns i små affärer och inte online. Passade på att göra andra ärenden när jag ändå var där. Först på turen kom jag till Knäppingsborg. Där hade en trött tomte hängt upp sina tvättade röda kläder på tork. 

 

En vissnad höstprydnad hängde i valvet. 

 

Sen blev det finare. Stämningsfullt med små lampor och stjärnor. 

 

Gick till Lindhs té och kaffe. Det är en liten affär fylld med varor av kvalitet. De har allt möjligt och det är roligt att köpa presenter där. 

 

Lätt att hitta julpresenter här! De har väldigt goda kryddblandningar. 

 

De hade Valhorna också........


En julpostlåda. 

 


Vidare till köpcentret Linden. Där hade Newport en tillfällig affär på nedre plan. De hade gjort fantastiskt vackert där och jag hänfördes och ville känna på och fota allt. Antar att Newport kommer från Usa. Därav de gigantiska julkulorna, allt glitter och glamour och starka färger i en härlig blandning. Det bor nog en liten amerikan i mig. Har släkt där iallafall. Även de minsta julkulorna var stora! Vid ingången stog en stor gran och nedanför ett litet nöjesfält. 

 

Julstjärnorna som syns nedre i bild var stora och hade rött glitter på bladen längst ut. En klämma på stjälken. Köpte en till min mamma som hon blev jätteglad för. Gick sedan till höger och där var en superfin gran med stora kulor i blått. 

 

Maffiga isbjörnar, undrar vad de kostade, haha! Julgranskulorna i turkos och silver blev jag betagen av. De var så tjusiga med fina detaljer. Här är en av kulorna. De kostar 229 kr. 

 

Jag kunde ju inte fota precis allting. Så sen gick jag bara runt och kollade och myste av julstämningen. Men sedan började jag fota lite igen. En tomte i virlande, glittrande silversnö. 

 

Fint guldmönstrader röda julkulor. 

 

Sen vidare till Kicks. De har en bra julkalender nu under december. Handlade en Biotherm duschcreme till min mamma. Är guldmedlem nu. Fick trippelpoäng och 50 kr rabatt på varan. Jätteglad för det. Till Domino sedan och Akademibokhandeln. Köpte en almanacka till min dotter och ett kort som jag skulle skicka till en kompis som fyllde år. De slog in almanackan fint och juligt. Hittade glittriga etiketter också. 

 


Styrde kosan mot Cubus. Hittade sköna och hyfsat billiga vinterstrumpbyxor. Sen var jag rätt medtagen. Gick till Åby kondis och tog en kaffe. Skrev ett kort till min gamla kompis som bor långt från mig. Trist var att de hade flyttat postlådan. Åkte till Centralstationen. Där hade de flyttat dem också, suck. Men jag hittade dem 50 meter från sin ursprungsplats. Uhu, vad jobbigt det är att skicka brev. Gör det nästan aldrig numera. Det var en lyckad shoppingtur. Jag fick tag på allt jag tänkt köpa. Det var mycket folk men nästan alla höll avstånd. Nu ska jag cocoona hemma och inte gå till city på ett bra tag. Glögg nästa! 



Av tjejgrejer - 1 december 2020 21:07

Tidigare i höstas köpte jag denna lyxiga kalender. Har aldrig provat Terrys smink men velat det rätt ofta. Det är dyrt så jag tyckte att kalendern var prisvärd för allt smink man får. Sen gillar jag små förpackningar för jag använder sällan upp något smink. Kalendern skimrar vackert i guld och rött och heter Twinkle Glow. Ger härlig julkänsla i mitt hem. 

   

I första luckan gissade jag att det skulle vara något till läpparna. 

 

Mycket riktigt så var det en flytande matt läppfärg som passar till vardags. 

 

Av tjejgrejer - 1 december 2020 19:23

Snygga och kvinnliga kläder hos dem. Här visar jag det som passar till alla festliga tillfällen i december. 

Denna röda klänning kommer från Goddiva. Den kostar 799 kr.

 

 

Här en svart paljettklänning som glittrar lagom mycket. Den är från Vera Moda och kostar just nu 385 kr. 

 

Sen en dress från Happy Holly som finns upp till storlek 54. Den har också bra pris. Kostar bara 399 kr. Den är ribbad och i skön, mjuk kvalité. 

 

Här en lyxig och söt hårkam som kostar 549 kr. Tyckte den var ganska dyr men när jag tittade på den i närbild såg jag alla vackra detaljer. 

 

En jumpsuit till julafton ser välklätt ut. Denna är från Bubblerooms egna märke och kostar 599 kr. Den finns kvar i storlekarna 40 och 42. 

 

Detta är en klänning från Chiara Forthi som passar både på jul- och nyår. Grön stretchig sammet. Kostar 499 kr. 

 

En fin blus från Vero Moda av bl a 57% återvunnen polyester. Fin till adventsfikat. Kostar 429 kr. 

 

En enkel och billig topp som skimrar i silver. Kostar nu 179 kr. 

 

Bubblerooms egna bikerjacka i fuskmocka, helfodrad med mycket mjuk fuskpäls i vitt. Kostar 899 kr. 

 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards