Alla inlägg den 19 december 2020

Av tjejgrejer - 19 december 2020 12:03

Heta chokladbomber till varm choklad! Lyxa till det med denna deli chokladbomb i en mugg med varm mjölk. Sen poppar det upp minimarshmallows som fulländar upplevelsen. Finns hos Coolstuff för 159 kr. 

 

Nu till en av mina favoriter. Handkrämer från Bodyshop. De luktar väldigt gott. Har lagom tjock formula och går hyfsat snabbt in i huden utan att kladda. Här ett kit med tre krämer. En för känslig hy och två för torr. Kitet kostar 95 kr. 

 

Har känt min nuvarande särbo i över 20 år. När han kom hem till mig första gången så kollade han in mitt kryddskåp. Han skrattade lite för det var inte mycket burkar där. Sen gillade han inte alls grillkryddan. Jag fattade inte vad det var för fel på den. Han tyckte inte att de färdiga smakade bra. Man ska göra sin egen blandning. (Om man nu kan....) 

I skåpet stod: salt, svartpeppar, grillkrydda, curry och en "spezialare" muskotkrydda. (!) Just kryddor är bra till presenter. Lätt att skicka eller ta med sig. Inte så dyrt att köpa. Om du har vägarna förbi Flying Tiger så har de stora kryddpåsar för 10 kr. Deras kryddor smakar riktigt bra. Annars kan du ju hälla över kryddan i en finare burk innan du ger bort den. 

  

Min morbror ger alltid en chokladask oavsett vad vi firar. Min mamma kan bli irriterad på honom men jag förstår varför. Han har varken råd eller ork att köpa något annat. Här en ask från 1800-talet, Anthon Bergs guldask. Den finns bl a hos Willys för 70 kr. 

 

Nu sjunger jag med i Jussi Björlings O helga natt till grannarnas förtrét. 

  




Av tjejgrejer - 19 december 2020 11:09

Undvik män och sprit! 


Eller bara sprit..........


Eller bara män som druckit sprit........

Av tjejgrejer - 19 december 2020 10:58

Ni såg ju hur mycket jag köpte igår att mumsa på själv. Det skulle räcka flera dagar. Naturgodiset alltså. Skippade middagen igår kväll och åt bara godis, halva chipspåsen och två kakor. Blev lite däst. Bananerna rörde jag inte. Vaknade upp 8 idag efter att ha sovit i några timmar. Kaffe och lite godis igen.....sen blev jag hungrig!! Varför? Då åt jag en macka med vitt bröd och ost och kaffe. Allt enligt kostcirkeln.......

Av tjejgrejer - 19 december 2020 10:47

Min särbo har jobbat som kock i stor del av sitt liv. Han har ett genuint intresse för mat och bakning och lärde sig när han var liten av sin mamma. Mycket som han gör i köket blir inte ens rätt för mig i tanken. Men ibland är t o m han lite bekväm. Han har visat mig hur man slår en bearnaisesås men nu använder han pulversås, haha! Det är bara Blå Band som gäller. Igår kom han med ett kaffeknep. Jo jag har mycket mjölk över. Så jag skulle ta en mugg mjölk och koka upp i en kastrull och sen ha i frystorkat kaffe. Det blir mycket smak på detta kaffe. 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards