Alla inlägg den 17 december 2020

Av tjejgrejer - 17 december 2020 11:29

Skulle sätta upp några bonader på väggen. Äger ingen borr och har cementväggar. Har inte ens en hammare till innerväggarna. Sökte på internet. Fick upp geckotejp. Hade aldrig hört om det. Det stod att den var väldigt klistrig och fäste på nästan alla material. Det lät så bra! Hos Magnet & More. De hade en julkampanj. 3 för 2 på 5 meters rullarna. Fri frakt. Beställde direkt. Ett paket kom rätt snabbt hem till mig. Hade glömt att jag beställt dem så jag tittade undrande på paketet men sen såg jag ju vad det var, haha! 

 

Satte igång med att sätta upp tygbonaderna. Lite svårt att hantera tejpen först men jag lärde mig. Den är superklistrig! Det funkade bra att sätta upp bonaderan på cementväggen. Det står att man kan återanvända tejpen flera gånger. Tja, det är inte helt lätt! Tejpen klistrar ihop sig och visst kan man sätta upp något med den igen men det blir inte lika snyggt. Tejpen går att återanvända ca 4 - 5 ggr innan den blir som en boll. Det blir inga märken på väggen efter den och den är hel när man drar bort den, med visst besvär, väldigt klistrig som sagt. Tycker denna tejp är rätt dyr men prisvärd ändå. Kan tänka mig att beställa den igen. 


Misstänkte att jag skulle behöva mera sådan tejp. Så när jag gick ner på stan så besökte jag Clas Ohlson. Personalen där hade inte hört talas om geckotejp. När jag förklarade dess funktion så visade hon mig deras dubbelhäftande tejp. Köpte en, som det kallades, superstark dubbelhäftande tejp för 199 kr. Den var 5 m lång och smalare. Tyckte det var dyrt men bet ihop och försökte se glad ut i kassan! Väl hemma så testade jag att sätta upp bonader. Det funkade hyfsat. Det här är inte alls lika bra som geckotejpen. Inte lika bred och klistrig. Det stod på tejpen att man skulle kunna klistra upp allt möjligt med den. Men några bonader ramlade ner. Jag fick ta Karlssons klister på tejpen och trycka dit tyget. Nu hänger de uppe, haha! Försökte ta bort tejpen från väggen och det var jättesvårt. Den gick sönder. Alltså går den inte att återanvända men å andra sidan sitter den som berget på väggen. Kanske är det inte gjort för att hänga bonader med. 

 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards