Alla inlägg under augusti 2022

Av tjejgrejer - 12 augusti 2022 17:17

Tog denna selfie för några veckor sen.

Av tjejgrejer - 11 augusti 2022 16:39

Vi tog oss till Söderköping igen. Vilket fint väder idag! Jag kan inte sitta så länge i solen som L och han skrattar åt mig då, han fattar inte! Nu parkerade vi vid silon igen. Gick till närmaste glasscafét. Där hade de SIA glass. Billigt här också, 2 kulor för 40 kr. Tog lakrits igen till Ls förtret. Sen en kaffe/choklad glass. Båda smakerna var jättegoda. L gillade kaffeglassen också. 


Det var mycket mera folk nu än förra gången. Mera liv och rörelse. Fullt på det kända Smultron caféet som vanligt. Vi kollade båtar och jag försökte äta glassen utan att håret skulle blåsa i den. Det låg väldigt olika båtar i hamnen. Lugnt, ingen slussning idag. Vi satt och tittade på folk. De flesta var glada. Förra gången vi var här så var det öppning av bron vid Europavägen för kanalbåtar både dit och hem. Ena gången så var det en liten ensam båt som som skulle förbi. Kunde inte pluttbåten åka under bron och ducka!? Nää, E22:an skulle stoppas och det blev köer ända till mitt i Sörping. 


Senare skulle jag kila in på Ica för att köpa Ls favvoglass. De där strutarna som bara kostar 22 kr denna vecka. Såklart var de slutsålda. Alltså Ica basic glassarna. Så jag köpte hans andra favrit, krossad choklad i vaniljglass för 15 kr. Döm om min förvåning när jag kommer till bilen och L får hör att hans favvoglass inte fanns. Han blev på så dåligt humör! Som tur var gick det över när han kom hem. Jag åt lite av glassen. Det är inte min favorit men den smakade rätt gott ändå. L vägrade, haha! 


Senare sade L att jag var "tvungen" att gå iväg och köpa mjölk och cigarrer. Jag travade iväg. Mycket varmt ute. Passade på att köpa min favvoglass, salted caramel. Det var extrapris på den, 15 kr, vad bra. När jag kom hem så blev L glad över det sänkta cigarrpriset men sur igen över mitt glassköp, suck. 


Åt av min egen glass. Mycket glass idag. Gräddglass. Proppmätt! 


Av tjejgrejer - 10 augusti 2022 04:19

Nu har de en ny mästerflorist. Hon heter Sylvia Jingskog och gör stora, vackra och originella buketter. Nu är det maffiga höstbuketter. 

 

Bild från Interflora. 


Av tjejgrejer - 8 augusti 2022 09:20

En av mina favorit parken är Carl Johans park. Alltid så rent och fint här och glada turister.

Av tjejgrejer - 7 augusti 2022 16:08

För några veckor sen åt jag här. Man kan välja mellan choklad scones eller vanliga. Mums!

Av tjejgrejer - 6 augusti 2022 11:27

Fotade en luktärta för ett tag sedan.

Av tjejgrejer - 6 augusti 2022 11:12

Just friidrott väcker en de jobbiga minnen hos mig. Var inte alls bra på det i skolan. Vilken plåga. På förmiddagen åkte vi till Himmelstalund för att kolla in SM i friidrott som går där just nu. Det är en ny anläggning och det var ganska kul att se det utifrån och en del morgontidiga idrottsmänniskor. Såg en del av höjdhoppstävlingen på tv. Holms son som svishade över ribban så galant, precis som sin far. 


När vi åkte runt på området upptäckte vi ett tropikarium och en galoppbana. Hade ingen aning om att det fanns där! 


Av tjejgrejer - 5 augusti 2022 17:42

Mycket tankar i huvudet. Vet inte riktigt vad jag ska skriva om. Får bli om en ny sylt som vi tyckte mycket om! Det är Garant drottningssylt som vi köpt hos Hemköp. Den var så fräsch och ganska syrlig. Det står på den att den innehåller mycket bär och det är kanske det som är hemligheten med sylten. Passar till söta rätter. 


 


Bild från garantskafferiet. 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards