Alla inlägg den 19 augusti 2022

Av tjejgrejer - 19 augusti 2022 10:26

För några veckor sedan tog jag en jordgubbstårta på Tinas café. Den var väldigt god. Fin att se på också. Smakar sommar.

Av tjejgrejer - 19 augusti 2022 02:57

Vaknade upp kl 02 och kände mig pigg. L vill alltid sova tidigt så jag lägger mig då också. Han snarkar nu. Efter en god mugg kaffe blev jag ännu piggare. Tyvärr uppdaterar inte mitt favorit dataspel så bra så jag blir ganska irriterad på det. Finns godis i en påse. Kan faktiskt låta bli det. Äter nästan aldrig på natten. Värre är det på eftermiddagarna. Igår messade en kompis och grattade mig på min namnsdag. Visste inte att jag hade den igår. Har inte firat sådana dagar sedan jag var barn. En fluga inne men det gör inget. Det betyder bara att det är sommar. Lite roligt nu med politikerdebatter. Vilka vana talare de är! Fast de är mästare på att säga massor utan kärnan i innehållet. T ex så svarar de aldrig direkt på en enkel fråga. Jag sade till L att alla låter vettiga och då tittade han på mig som om jag var knäpp i bollen, haha! Man får se igenom alla floskler. Första valet som jag inte vet vad jag ska rösta på. Känns konstigt. 


Lagom varm här inne och jag är varm om fötterna. Fick en elräkning på 300 kr. Rätt lågt men jag bor i en etta och tänker på min elförbrukning. L använder spisen bara en gång per dag. Man har inte lust att baka och göra grytor nu i värmen ändå. Sen har jag en helt ny kyl/frys. Igår blev det lite komiskt. Fick ett meddelande på mobilen. Hittade inte det. L undrade varför. Jag tror mobilen själv skickade meddelandet för det hade fel färg. Kanske om uppdatering eller något. Nu kommer flugan och gör mig sällskap, haha! 


Snart ska jag damma lägenheten. Igår ställde jag fem säckar med kläder i förrådet. Det blev mer luft i rummet och kändes mycket trevligare. Just damma är så tråkigt. Sen i köket är det ofta damm i kladd som är tufft att få bort. När Agnes Vold skrev att det inte fanns några bakterier i damm blev jag glad. Det är bara det att det ser fult ut. Förra veckan tvättade jag. Då såg jag resterna av översvämningen som blev i källaren efter megaovädret. 


Igår smörde jag in mig med Nuxeolja på mina torra områden. Det är en bra olja om man inte vill bli för kladdig. Det är en sk torrolja. Sen luktar den gott också. 



Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards