Alla inlägg under december 2019

Av tjejgrejer - 20 december 2019 18:17

Min man köpte en LG UHD TV. En smart-tv med 4K. Rätt snart hemma så började den knäppa. Alltså bilden blev svart i en sekund. Det hände då och då. Sen blev den galen och blippade mycket, suck. Vi lämnade tillbaka tvn inom en vecka och fick pengarna tillbaka. Sen köpte min man en Philipstv. Nu är vi jättenöjda. Den har bättre bild än den andra tvn. LIte bätte ljud också och så blippar den inte. Kvalité. Båda tvapparaterna kostade lika mycket, runt 5000 kr. Nya tvn är en smart-tv och har ambilateljus bakom skärmen. Man kan ställa in den efter ljudet , party eller vilsam. Olika färger. Jag är inte så impad av denns funktion men min man är helt i gasen och ändrar ljus hela tiden. Det går att få en bild och ljud av en sprakande eld. Det är ju fint nu till jul. 

Av tjejgrejer - 19 december 2019 05:37

 

Klippte ner rosbuketten till en mindre bukett. 

Av tjejgrejer - 18 december 2019 12:33

 

Denna älg är nog snyggare i mörkret. Den är jättestor. Såg den i en annan stad också. Var det rea på älgar? 


Av tjejgrejer - 17 december 2019 03:00

 

Hos Yogiboost. Lakrisglassen är såå god! De har massor av tillbehör så det är svårt att välja. Frukten är alltid fin och god. Söta jordgubbar. 

 

De har många smaker att välja på. Nu hade de en ny smak, pepparkaka. Jag vågade inte prova utan tog mina vanliga favoriter. Det blir rätt dyrt i kassan men min mans karamellatte var rätt billig och god. 


Av tjejgrejer - 15 december 2019 05:14

 

Fick hem; Strepsils -funkar bra som karameller,haha. Alvedon Novum -hjälper rätt snabbt. Pamol -funkar lika bra som vanliga värktabletter och de kostar bara 8 kr!! Kleenex -lyxiga näsdukar. Nässpray -har aldrig haft det. Ska prova nästa gång jag är förkyld. Folk missbrukar ju dessa. Därför är de väl bra, haha! 


Av tjejgrejer - 15 december 2019 05:10

 

Mamma och jag tog 7 små kakor på ett lokalt fik. Gissa om att vi blev mätta på dem! 


Av tjejgrejer - 14 december 2019 11:12

 

När jag var hos tandläkaren så köpte jag dessa plast tandstickor. De är jättebra. Mycket bättre än billigare varianter som jag provat. 


Av tjejgrejer - 13 december 2019 17:31

Brukar köpa en dyr macka rätt ofta från ett café i närheten med kyckling- och curryröra. Nu upptäckte jag att Netto hade en billig röra, 15 kr. Den är jättegod och har stora kycklingbitar i. Trist att Netto ska lägga ner. Det finns mycket billigt och bra där. Coop ska tydligen öppna Änglamarkaffärer där. 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards