Alla inlägg den 3 december 2019

Av tjejgrejer - 3 december 2019 13:55

Plus


Var på släktmiddag hos mamma i helgen. Vi var färre än vanligt men det var faktiskt bra. Annars blir man trött av att prata med alla tyvärr. Vi hade det väldigt trevligt och åt god mat. 


Min rosbukett står sig bra som tur är. Bytt vatten i den. 


Köpte en väldigt god kycklingmacka i ett café. Man får vara glad för det lilla.


Nu är jag äntligen frisk från min förkylning. 


Tänkte ignom vilka som är mina vänner. Kom på att jag har lite flera vänner än jag trodde. Sådana som gillar mig som jag är och inte sänker mig när vi pratar. Tyvärr tappar man kontakten med en del som flyttar. 


Vi har fått flera nya grannar och de är trevliga allihop, som tur är.


Minus


Jag är ju lite tjock nu, ca 5 kg övervikt. En granne var elak mot mig när vi fikade några grannar tillsammans. Han sade att jag var så´tjock så det skulle behövas en traktor för att köra bort mig. En annan granne sade att det var det roligaste han hört. Jag vet inte vilken av kommentarerna jag blev mest lessen av. De andra i gruppen skrattade inte. En del är så utseendefixerade, suck! 


Några grannar har lånat pengar av mig. Det rör sig inte om några stora summor men de betalar inte tillbaka. Nu ska jag sluta låna ut pengar. 


Jag har haft ryckig sömn den senaste tiden. Sovit ca 4 timmar per natt. Det är ju alldeles för lite. Blir på ganska dåligt humör då. 


Nu är det så mörkt och rätt kallt. Jag har aldrig fått någon vinterdeppighet men visst är det inte så trevligt väder nu. 


Tycker att maten är dyr. I Tyskland är all mat mycket billig. Varför kan t ex inte hälsosam mat vara lite billigare!? 


Har börjat få silverfiskar i köket, suck! De är inte många men äckliga. Jag ska börja och dammsuga köket oftare och våttorka. 


Postnord slarvade bort ett viktigt brev för mig. Det ställde till en del problem. Är sååå trött på Postnord!! 


Av tjejgrejer - 3 december 2019 13:47

 

En blå tröja i fint skick köpt second hand. 

 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards