Alla inlägg den 8 december 2019

Av tjejgrejer - 8 december 2019 13:25

......i mitt liv. Min man och jag har varit och sett på en villa i Danmark. Den behöver moderniseras lite men är ändå i gott skick och har en fin och bra trädgård för våran hund. Det skulle var trevigt att bo i Danmark. Mycket hygge och nära till fina stränder. Sen är vi också sugna på att flytta till Spanien. Det finns flera jättefina lägenheter på solkusten som bara kostar 3000 kr i månaden! Nu pratar vi svensk standard i nyskick på kök och badrum och havsutsikt. Samtidigt lämnar man ju någon slags trygghet som fortfarande finns i Sverige. Man vet hur allt funkar och har alla sina vänner och släktingar här. Fast vädret är ju mycket finare i Spanien. Dit vi vill flytta så har de 325 soldagar om året! 


Idag var jag på en fin julmarknad i city. Tyvärr var det grått och regnade. Mamma bjöd mig på fika och det var jättetrevligt. Sen gick vi runt till nästan alla försäljare. De sålde faktiskt fina saker. Visst, mycket av det gamla vanliga men sen ändå snygga och goda saker. T ex äkta skinnplånbok 100 kr, gullia keramikälgar och vita granar. Honung och naturgodis. Ostar med provsmakning. Vi köpte ingenting. Mamma var inte på humör och jag har bara till mat fram de närmsta veckorna. 


Jag har börjat sortera i min garderob. Det är krångligt men väldigt roligt. Jag har så mycket kläder så jag kan faktiskt bada i dem!! Skulle kunna ha en helt ny look i flera månader utan att handla något nytt. Har väldigt många smycken också. Min man sade att jag kunde öppna affär och sälja av det jag inte använder. Jag använder bara ca 10 % av alla mina kläder. Jag har mycket färgglada kläder. Skulle behöva köpa lite baskläder. Handlar det sällan, det är ju så trist. 


På tv sträckkollar jag "Say yes to the dress" på TLC. Kan inte riktigt själv förstå min besatthet av programmet. Randy är ju både trevlig och snygg men han är bög. De köper klänningar som kostar som en bättre begagnad bil. Pnina klänningarna är väldigt fina med mycket bling men kostar som en insatslägenhet. Det roliga med programmet är att man får se på slutet när två av paren gifter sig. 

Av tjejgrejer - 8 december 2019 13:15

Har prövat att ha borstar till nästan allt smink. Visst, det blir snyggast resultat när man använder borstar. Helst då dyra kvalitetborstar. Men det blir nästan lika bra när jag använder fingrarna. Det finns två anledningar för mig att välja bort sminkborstarna. Ett - det fastnar väldigt mycket produkt i själva borsten. Jag är inte miljonär och vill gärna att sminket ska räcka ett tag. Två - jobbigt att hela tiden rengöra borstarna. Det är mycket enklare att bara tvätta händerna. Nu har jag kvar några få borstar. Puder är ju svårt att lägga på utan borste. Jag har vant mig att sminka med fingrarna så resultatet blir ändå rätt bra. Vad jag menar med det här är att man inte alltid behöver göra som experterna säger. Ibland kan man ju hitta på egna lösningar som passar en bätte. 

Av tjejgrejer - 8 december 2019 13:08

Jag har två Reebok tröjor hemma. De är väldigt sköna. Nu gillar jag inte riktigt loggan på tröjorna. Adidasloggan är ju mycket snyggare. Men Reebok kostar ungefär hälften av vad Adidaskläder kostar. Så jag ska köpa flera sköna kläder från Reebok i framtiden. 

 

Denna topp finns nu till priset 189 kr hos Sportamore. 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards