Alla inlägg den 20 december 2019

Av tjejgrejer - 20 december 2019 18:35

Jag brukar skjuta upp det där med städningen rätt ofta. Visst håller jag rent så det inte luktar i köket och på toan men tillexempel att damma är ju jättetrist. Här kommer en lista på hur du ska motivera dig att börja städa. 


Köp hem blommor eller doftljus som belöning efteråt.

Bjud sen någon på fika i ditt nystädade hem. 

Städa extra noggrant när någon ska sova över. Då blir de glada och nöjda. 

Sätt på din favoritmusik. 

Tänk att du bara ska göra en grej, t ex diska. Sen fortsätter du städningen av bara farten.

Skaffa hjälpmedel som gör det enklare. Vi har spary, städservetter och tre olika dammsugare!

När du rensar bland dina grejor kanske du hittar saker som kommit bort. 

Om du kammar din lurviga hund varje dag så kommer inte så mycket hår på golvet. 

Ha iallafall ett rum och toan städad i ditt hem så får du inte panik när det kommer spontanbesök. 

Be din man köpa sin favoritdammsugare, så kanske han använder den! Det hände mig!

Gör lite varje dag så det inte blir så tungt att städa. 

Sluta läs min blogg och börja nu! 

Av tjejgrejer - 20 december 2019 18:30

......skäller ofta när den är ensam. Min man klagade hos våra grannar. De sade att våran hund ylar när vi är borta. Där fick vi så vi teg! 

Av tjejgrejer - 20 december 2019 18:17

Min man köpte en LG UHD TV. En smart-tv med 4K. Rätt snart hemma så började den knäppa. Alltså bilden blev svart i en sekund. Det hände då och då. Sen blev den galen och blippade mycket, suck. Vi lämnade tillbaka tvn inom en vecka och fick pengarna tillbaka. Sen köpte min man en Philipstv. Nu är vi jättenöjda. Den har bättre bild än den andra tvn. LIte bätte ljud också och så blippar den inte. Kvalité. Båda tvapparaterna kostade lika mycket, runt 5000 kr. Nya tvn är en smart-tv och har ambilateljus bakom skärmen. Man kan ställa in den efter ljudet , party eller vilsam. Olika färger. Jag är inte så impad av denns funktion men min man är helt i gasen och ändrar ljus hela tiden. Det går att få en bild och ljud av en sprakande eld. Det är ju fint nu till jul. 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards