Alla inlägg den 21 september 2022

Av tjejgrejer - 21 september 2022 19:57

När jag är hos en vän ser vi filmer ihop. Hon väljer och det kan bli vilken film som helst. Jag tycker det är jobbigt att se skräckfilmer men orkar inte säga till henne. Däremot bryr hon sig inte om jag kollar hela tiden så det löser sig. Nu senast såg vi "Natural Born Killers" Ni vet ju vad det är för film. Jag såg den inte när den kom. Den är väldigt blodig och innehåller mycket våld. Det stod att den var satiriskt, kanske det. Kan inte rekommendera den men filmen är klassisk bland våldfilmerna. Det enda jag gillade med filmen är att det är bra skådespelare. 

Av tjejgrejer - 21 september 2022 17:36

Är så beroende av de få vänner jag har. Det är jobbigt. För det mesta löser det sig men bråken som blir ibland är så jobbiga. Idag löste det sig rätt lätt. Tur! Uppskattar verkligen mina vänner och min partner. 

  

Bild från Pixabay och Stocksnap 

Av tjejgrejer - 21 september 2022 16:47

Idag alltså, gick jag på drop in för covid vaccinering. Det var en dålig idé att inte boka tid. Fick vänta i 1,5 timme, suck! Fick sedan träffa en trevlig sköterska. Hon sade jag skulle på Pfessiers Omikron vaccin. Jag blev glad. Har fått detta vaccin innan och inte fått några biverkningar alls, som tur är. Nu mår jag fin fint. 


När jag satt kvar på vårdcentralen för övervakning så fick jag ett argt mess om att jag snott med mig vindruvorna från vänträffen igår. Det hade blivit ett missförstånd och jag bad om ursäkt. De var tyvärr jättearga på att jag tog med mig deras vindruvor hem. Två av dem har diabetes och kan knappt äta söta vindruvor och den andra ville inte äta av dem. Så jag tog hem dem. Fast jag kunde ju ha frågat innan, så dum jag är. En vän ville inte träffas mera, men nu mjuknade hon och vill ses igen. Som tur är. 


Köpte saltängbullar hos Nelins. Kostade 46 kr (!) L blev glad när jag kom hem med dem. De var så goda. Rätt varmt ute mitt på dagen när jag var ute i solen. Nu en lugn em med surfing på datorn. 



Av tjejgrejer - 21 september 2022 13:07

Nu är det höst på rikigt. Tog vinterjackan när jag skulle handla mjölk och bröd i morse. Vi vaknade tidigt idag. Efter frukost tyckte det var så kallt i lägenheten så jag bäddade ner mig och somnade igen. Kom upp igen till lunch med kyckling och pomme, mums. Köpte också två princesstårtebitar för 30 kr. Vi åt dem också, de var hyfsade goda för att vara på 50%. Nu har jag lyckats rega mig på en gratissida för bilder. Den heter Pixabay och jag hoppas jag kommer ha använding för den. Gillar biler så mycket. Hänger ofta på Pinterest också. 

 

Bild från Pixabay. Fotograf är Kanenori. 

Av tjejgrejer - 21 september 2022 03:16

Igår skulle min vän träffa sina väninnor I Hageby på Mirum. Jag hade träffat alla innan så det var lugnt. Det var fint väder när vi tog oss dit, lite kallt. Snart dags för mössa. Vi hade tur med spårvagnsbytet, hann precis med 2:an. Jag skulle köpa biljett på mobilen för första gången. Det var lite krånglel men sen funkade det, gansk bra....eh. Hade en giltig biljett i mobilen iallafall. 


När vi kom fram till Mirum skulle rökarna sitta och röka, rätt länge. Alltid dessa rökpauser.....på sommaren är det ok men på vinterhalvåret, suck. Det var bra stämning. Först gick vi till Stadsmissionens affär. De har billiga saker där. Helt plötsligt kom det fram en kvinna som ville att jag skulle köpa jackan hon hade i händeran. Den var iofs snygg men för liten vilket jag sade till henne. Fattade inte om hon var personal eller inte. De andra tittade på precis allt. Jag kollar mest kläderna. Köpte inget, vi skulle fika på ett fint cafe sedan och jag sparade pengar. 


Sen blev det missförstånd och vi kom ifrån varandra. Inte hela världen när man har mobiler. Vilken uppfinning! När vi träffades igen var en så sur på min vän. Det blev lite dålig stämning och jag visste inte vad jag skulle säga. Varför tjafsa om småsaker!? 


Sedan gick vi till Lindahls café. Det är ett fint, lyxigt och trevligt cafe. Men inte så mysigt att sitta i mitten av gallerian. Kunde vara lite palmer el liknande. Personalen var jättetrevlig och jag tog en klassisk napoliontårta och vanligt kaffe. Mycket grädde! Var hungrig så jag glufsade i mig tårtan rätt snabbt. De andra tog räkmacka. Glömde fota, haha! 


Sen skulle vännerna gå hit och dit och jag skulle sitta kvar och vänta. Det var jättetråkigt för jag fick inte mitt wifi att funka. Så började jag må dåligt. Fick tvångstankar. Så när en tillslut dök upp förklarade jag läget och gick därifrån. Hon såg lite konstigt på mig men jag ville bara hem. Rolig tur ändå. Kul att ha några vänner.


 

Bild från Handelstrender Hans Wretling. 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards