Alla inlägg den 6 september 2022

Av tjejgrejer - 6 september 2022 18:25

Det florerar rykten här i Norrköping om att IKEA ska flytta hit. Det gör de aldrig. Så man får åka till Linköping för att gå på det megastora varuhuset. Soligt idag. På motorvägen dit finns några roliga ojämnheter. Det är skojigt att åka snabbt över dem. Vi hade mycket energi när vi kom till IKEA. De har så många fina rum. Bra att de skriver ibland att alla möbler i rummet bara kostar en viss summa. Man vill ju handla, haha! Vi provsatt många soffor och kollade soffbord. Sen provade vi sängar. De har så många bra sängar. Sedan började jag bli matt och hungrig. Travade runt som ett får. Vi hittade hyfsat snabbt till restarangen. Lång kö men den rörde på sig iallafall. Vi tog Schnitzel med bea och pomme. Jag åt så snabbt så jag fick lite ont i magen. Konstigt nog kände jag mig fortfarande som ett får! Vi lallade ut från varuhuset ganska snart. 


Satt och halvsov i bilen när L körde. Vi hamnade nu såklart på Biltema. Jag köpte en mjukglass. Den var jättegod och krämig. L kom efter ett tag och åt lite glass också. Gulliga småfåglar som ville ha lite av struten. Vi drog sedan till EKO för att handla lite disktrasor och billgt godis. Trött fortfarande. L ville åka till Oskarshäll som alltid är en hit när det är vackert väder. Vacker väg dit längs Bråviken. Vi tog varsin nybryggt kaffe. Efter några klunkar blev jag äntligen pigg. Har varit så många gånger här så man är lite blase. Några gäster pratade engelska och sen kom det en dansk bil. 


Nu sitter vi hemma och äter av godiset, dricker kaffe och mumsar på söta vindruvor. 





Av tjejgrejer - 6 september 2022 09:17

Jo en granne budade hem våran spapool till ett skambud. Hon var glad. Hon skulle ha tjejkväll och de skulle bada. De värmde upp poolen till 40 (!) grader. Sen satt de och trivdes och bubblade. Sedan small det till och bubblerna försvann. Ingen blev skadad. Själva bubbelfunktionen gick sönder. L tipsade om att hon kunde få en ny för det var mindre än ett år sedan vi köpte den. 


Nu är det ju val och det är svårt att veta hur man ska rösta. Magdalena låter helt plötsligt som en moderat och just moderaterna skulle ändra sin logga till en röd, eller var det ett skämt?! Det blir en rysare och så spännande vid räkningen av valet. 


Har fått en ny och större lägenhet som L och jag ska bo i. Vi bråkar inte så mycket nu och det känns mera som ett riktigt hem när han är här. Vi har tagit på ringarna igen. Den nya lägenheten är i samma byggnad som den jag har nu. Alltså ett hus från 1904. Det är häftigt! Historiens vingslag. Högt i tak och stuckatur. Vi ska bo vid spårvagnslinjen. Nu är det bullerfönster insatt som tur är. Vi har en trevlig innergård också. 




Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards