Direktlänk till inlägg 6 september 2022

Utflykter

Av tjejgrejer - 6 september 2022 18:25

Det florerar rykten här i Norrköping om att IKEA ska flytta hit. Det gör de aldrig. Så man får åka till Linköping för att gå på det megastora varuhuset. Soligt idag. På motorvägen dit finns några roliga ojämnheter. Det är skojigt att åka snabbt över dem. Vi hade mycket energi när vi kom till IKEA. De har så många fina rum. Bra att de skriver ibland att alla möbler i rummet bara kostar en viss summa. Man vill ju handla, haha! Vi provsatt många soffor och kollade soffbord. Sen provade vi sängar. De har så många bra sängar. Sedan började jag bli matt och hungrig. Travade runt som ett får. Vi hittade hyfsat snabbt till restarangen. Lång kö men den rörde på sig iallafall. Vi tog Schnitzel med bea och pomme. Jag åt så snabbt så jag fick lite ont i magen. Konstigt nog kände jag mig fortfarande som ett får! Vi lallade ut från varuhuset ganska snart. 


Satt och halvsov i bilen när L körde. Vi hamnade nu såklart på Biltema. Jag köpte en mjukglass. Den var jättegod och krämig. L kom efter ett tag och åt lite glass också. Gulliga småfåglar som ville ha lite av struten. Vi drog sedan till EKO för att handla lite disktrasor och billgt godis. Trött fortfarande. L ville åka till Oskarshäll som alltid är en hit när det är vackert väder. Vacker väg dit längs Bråviken. Vi tog varsin nybryggt kaffe. Efter några klunkar blev jag äntligen pigg. Har varit så många gånger här så man är lite blase. Några gäster pratade engelska och sen kom det en dansk bil. 


Nu sitter vi hemma och äter av godiset, dricker kaffe och mumsar på söta vindruvor. 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tjejgrejer - Söndag 12 maj 13:50

När man bor nära stadion så märker man tydligt när det är match. Nu snart möter IFK Norrköping Hammarby. Tyvärr tror jag inte på vinst för hemmlaget. Gick ut nyligen och det var folk i gröna halsdukar. (och kungsblått) Fullt på uteserveringen. Husbil...

Av tjejgrejer - Söndag 12 maj 13:44

När jag skulle sola så var det 5 getingar på balkongen. De verkade inte vilja flyga iväg heller. Nu har L gjort en röra med citron, ingefära och kaffe. Vi hoppas att de inte gillar lukten.  ...

Av tjejgrejer - Söndag 12 maj 06:53

Den stora rutan i entren har slagits sönder av någon. Det lyste så vackert i den nu. ...

Av tjejgrejer - Söndag 12 maj 06:03

Tog en kaffe på balkongen. Sol och en lätt bris. Jacka på, rätt kallt. Lugnt och stilla ute. Märkte att det stod en utrycknings larmbil på gården framför andra höghuset. De står och röker i sina franska balkonger. Tur man har en riktig balkong. Hörde...

Av tjejgrejer - Söndag 12 maj 05:50

Vi var lite trötta när Eurovision sångtävlingen började. Men det var roligt att titta på. Vilka bra programledare. Sen var det en väldigt snygg produktion. De började sjunga.....naket med ormgroppar och opa opa musik öh! Men också riktigt bra bidrag ...

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards