Direktlänk till inlägg 21 september 2022

Tur till Mirum galleria

Av tjejgrejer - 21 september 2022 03:16

Igår skulle min vän träffa sina väninnor I Hageby på Mirum. Jag hade träffat alla innan så det var lugnt. Det var fint väder när vi tog oss dit, lite kallt. Snart dags för mössa. Vi hade tur med spårvagnsbytet, hann precis med 2:an. Jag skulle köpa biljett på mobilen för första gången. Det var lite krånglel men sen funkade det, gansk bra....eh. Hade en giltig biljett i mobilen iallafall. 


När vi kom fram till Mirum skulle rökarna sitta och röka, rätt länge. Alltid dessa rökpauser.....på sommaren är det ok men på vinterhalvåret, suck. Det var bra stämning. Först gick vi till Stadsmissionens affär. De har billiga saker där. Helt plötsligt kom det fram en kvinna som ville att jag skulle köpa jackan hon hade i händeran. Den var iofs snygg men för liten vilket jag sade till henne. Fattade inte om hon var personal eller inte. De andra tittade på precis allt. Jag kollar mest kläderna. Köpte inget, vi skulle fika på ett fint cafe sedan och jag sparade pengar. 


Sen blev det missförstånd och vi kom ifrån varandra. Inte hela världen när man har mobiler. Vilken uppfinning! När vi träffades igen var en så sur på min vän. Det blev lite dålig stämning och jag visste inte vad jag skulle säga. Varför tjafsa om småsaker!? 


Sedan gick vi till Lindahls café. Det är ett fint, lyxigt och trevligt cafe. Men inte så mysigt att sitta i mitten av gallerian. Kunde vara lite palmer el liknande. Personalen var jättetrevlig och jag tog en klassisk napoliontårta och vanligt kaffe. Mycket grädde! Var hungrig så jag glufsade i mig tårtan rätt snabbt. De andra tog räkmacka. Glömde fota, haha! 


Sen skulle vännerna gå hit och dit och jag skulle sitta kvar och vänta. Det var jättetråkigt för jag fick inte mitt wifi att funka. Så började jag må dåligt. Fick tvångstankar. Så när en tillslut dök upp förklarade jag läget och gick därifrån. Hon såg lite konstigt på mig men jag ville bara hem. Rolig tur ändå. Kul att ha några vänner.


 

Bild från Handelstrender Hans Wretling. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tjejgrejer - Måndag 13 maj 14:09

Vi åkte åt Getå, Kolmården och tillslut Sandviken. Vi solade på den stora bryggan. Med kläderna på, haha! Vattnet låg spegelblankt. Många fiskar i vattnet. Det var soligt och varmt. Som på Kanarieöarna. Olika fåglar flög omkring och fångade insektere...

Av tjejgrejer - Måndag 13 maj 07:21

L egna röra mot getingar funkade bra. De kom flygande men stack så fort det kände lukten i koppen. Haha! Vad skönt. Alltså L gjorde en röra av stark kaffe, nejlika och ingefära.  ...

Av tjejgrejer - Måndag 13 maj 07:05

Vaknade upp mitt i natten och hade ont i halsen. Gick upp och L sade hej! Tog en treo men den hjälpte knappt inte. Men kunde somna om. Vacknade med ett ryck och det var ljust i rummet. Klockan var bara 05.00 men jag ville gå upp. L vaknade kl 06.00. ...

Av tjejgrejer - Söndag 12 maj 16:49

När andra sade att de var det så tyckte jag att de var lite lustigt. Men har insett att jag är det själv. Väldigt beroende också. På em slår det till. Just nu är jag så sugen på läsk. Fast jag går inte och köper en flaska. Det är gott med riktigt kal...

Av tjejgrejer - Söndag 12 maj 15:25

Satt och åt på balkongen. Sen när jag skulle dricka kaffe blev solen helt enkelt för varm. Men vägrar att klaga för mycket på det. Har ju längat efter det här halva vintern.  ...

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards