Direktlänk till inlägg 8 september 2022

Undrar varför.....

Av tjejgrejer - 8 september 2022 17:46

......sockerfri läsk ändå smakar så sött?


Varor och tjänster inte blivit billigare fast de har privatiserat? 


Folk ljuger för att få rätt. 


Batterier anses miljövänligt. 


Folk vänder kappan efter vinden. 


Kaffet hemma smakar bättre än på ett dyrt café? 


Människor ler åt andras olycka. 


Dumsnålhet övermörkar det ekonomiska. 


Minnet är så kort?


Jag längtar efter snabbmat när hemlagad husmanskost är godare. 


Rika människor kan spara mest på olika erbjudanden. Fattiga kan inte ens använda rabatterna. 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tjejgrejer - Söndag 12 maj 16:49

När andra sade att de var det så tyckte jag att de var lite lustigt. Men har insett att jag är det själv. Väldigt beroende också. På em slår det till. Just nu är jag så sugen på läsk. Fast jag går inte och köper en flaska. Det är gott med riktigt kal...

Av tjejgrejer - Söndag 12 maj 15:25

Satt och åt på balkongen. Sen när jag skulle dricka kaffe blev solen helt enkelt för varm. Men vägrar att klaga för mycket på det. Har ju längat efter det här halva vintern.  ...

Av tjejgrejer - Söndag 12 maj 13:50

När man bor nära stadion så märker man tydligt när det är match. Nu snart möter IFK Norrköping Hammarby. Tyvärr tror jag inte på vinst för hemmlaget. Gick ut nyligen och det var folk i gröna halsdukar. (och kungsblått) Fullt på uteserveringen. Husbil...

Av tjejgrejer - Söndag 12 maj 13:44

När jag skulle sola så var det 5 getingar på balkongen. De verkade inte vilja flyga iväg heller. Nu har L gjort en röra med citron, ingefära och kaffe. Vi hoppas att de inte gillar lukten.  ...

Av tjejgrejer - Söndag 12 maj 06:53

Den stora rutan i entren har slagits sönder av någon. Det lyste så vackert i den nu. ...

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards