Alla inlägg under maj 2020

Av tjejgrejer - 16 maj 2020 14:35

Det var rätt länge sedan jag köpte smink. Använder inte makeup varje dag. Kan visa mig ute utan smink men visst ser man lite bättre ut med det på. Nu köpte jag ett läppstift från YSL. Lyxigt! Har inte provat det än. 

 

Av tjejgrejer - 15 maj 2020 14:58

Var på besök i Ica Maxi. Gillar den affären mycket. Ok det finns billigare mataffärer men här är allt färskt och de har väldigt stor utbud och bra märken. Har inte hittat Pauluns nötsmörbakad soft musli hos de mindre affärerna. Fann den här, jippie! Dessutom var den helt färsk. Mycket godare att äta då. Man blir väldigt mätt på denna musli. Står mig i 5-6 timmar på en vanlig portion med lättfil till. 

 

Av tjejgrejer - 15 maj 2020 14:46

Tittade in hos dem igen. Hittade tre kläder som jag gillade mycket. Först ut, det bästa köpet. Ett par vita jeans som rumpan såg bra ut i. Det gör den ju inte i alla jeans så jag blev jätteglad. Sen kostade de bara 179 kr! (Ej rea) De heter FBSister och är tajta i passformen. 

 

Sen en tröja som hade glada färger. Den var på rea 119 kr. 

 

Sist ut en enkel blus som går att använda till både vardags och fest. Kostade 69 kr på rea. 

 



Av tjejgrejer - 14 maj 2020 18:32

Paketen kom snabbt hem till mig, bra! Fick tre paket samma dag. Påminde om när jag fick tre brev från CSN med samma besked från tre olika orter! Rätt komiskt. Först ut på bild en blus från Fira som passade min kropp bra. V-ringningen döljer mina breda axlar och fallet på magen döljer den bra. Gillar turkost mycket också. Sen var den billig, för ingen annan budade på den. 50 kr exkl frakt. Kommer nog använda den mycket i sommar. Bra att den är i bomull, jag gillar att stryka! Fira är ett nytt märke för mig. Roligt att upptäcka nya märken. 

     

Sen en vit blus i en modell som jag velat ha väldigt länge. Den var lite dyrare. Den är i storlek 2, som passar mig. Bra med rätt storlek! Ibland fyndar jag i fel storlek och det blir bara att jag inte använder kläderna. 

   

Fin spets på framsidan och sidenband. 

 

Deras citat är så roliga och tänkvärda. 

Sist ut en liten silverväska i bra skick. Den kostade bara ca 100 kr inkl frakt. Den är så snygg. Passar mest till fest. 

     

Av tjejgrejer - 14 maj 2020 11:17

Det blev fint ljus på bladen på bilden. Jobbar ofta med ljuset när jag tar bilder. Ibland blir det bra. Svårt att fota inne. Ute är det ofta bra ljus. 

 

Av tjejgrejer - 13 maj 2020 11:19

Det är ju inte roligt att banta så nu har jag tänkt ut en rolig diet!


Försök att skratta mycket. Det är ju olika vad man skrattar åt men magmusklerna får ju jobba. 


Ät färgglatt! Det är mycket vitaminer i sån mat. 


Träna något som just du känner att det är kul. Man måste ju inte dansa runt i Zumba bara hitta just din egen träning. 


Försök att sova ordentligt. Man äter ju inte när man sover! Haha!


Ät kryddstark mat och drick egengjort citronvatten. Det får dig att dra på munnen!


Köp blommor istället för godis. Noll kalorier och det lyser upp hemma. 


Var positiv och sprid glädje till andra. Då kommer de att ge energi till dig tillbaka. 


Ät lite av det du tycker är gott istället för att helförbjuda viss mat. 



Av tjejgrejer - 11 maj 2020 21:02

Vädret var bra idag. Soligt och varmt mitt på dagen. Blir på bra humör då. Var i city idag. Hittade bra och fina saker. 

 

Var på New Yorker, en lokal second hand affär, Cervera och Lagerhouse. 

På Cervera köpte jag den där fina skålen till mig själv. 

   

Den är så vacker. Nu pryder den kökbänken och jag har frukt i den.

   

Väldigt vackert mönster! 

 

Undersidan är fin också. 

Sen gick jag till Lagerhouse. Letade efter små förvaringslådor. Hittade presentboxar som var billigare och lite snyggare än förvaringsboxarna. De är i ljust persiskofärg. Fick tre stycken för 100 kr. 

 

Färgen försvann i solljuset! Resten av mina fynd tar jag upp i ett nytt inlägg snart. 


Av tjejgrejer - 10 maj 2020 13:26

Ni ser på bilden nedan att det ligger en stor plastpåse på golvet. Jo ja har börjat rensa. Upp med allt som ligger löst och skräpar. Tvättar, lägger in i skåp, skänker bort en del saker och köper en del nytt. Faktiskt roligt att kolla inredningssidor, jag gör aldrig det annars. Med rätt små medel kan man förändra sitt hem så det blir trevligare. Jag vill få det mera lättstädat och lite snyggare. En 70-talsbyrå som jag är trött på ska jag skaffa ett grått tyg att lägga över. Sen ska en en annan möbel i rummet få en grå pläd över sig. De vita gardinerna låter jag vara kvar. Har tänkt att minimera prydnadssakerna och lägga nästan allt i förvaringslådor så det blir lättare att damma. Sen ska jag oftare köpa hem snittblommor. Det finns billig inredning hos Ullared om man vill förändra hemma. Nu har jag tagit en paus i allt rensande. Fast det har varit roligare än jag trott, för jag har sett hur fint det blev snabbt. Inser att jag måste rensa lite varje vecka om jag ska fortsätta att ha det fint. 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards