Direktlänk till inlägg 10 april 2023

Positivt besök hos min plastpappa

Av tjejgrejer - 10 april 2023 17:38

Han har ju nu en ny partner som han flyttat ihop med efter att mamma dog. Idag var jag där ensam på påskmiddag. Det var trevlig stämning från början. Hittade en fin bukett hos Ica till bra pris som jag tyckte var lite roligt också med glada färger och ett påskägg i. Gav den till hans parner. Hon blev glad. 


De hade gjort iordning en massa mat som såg så god ut. Vi gick runt innan middagen och kollade hur de gjort om hans lägenhet. Till min förvåning så hade det blivit jättefint. De hade bytt plast på flera rum och fått in hans nya partners saker på ett bra sätt. Gick förundrat runt och kollade in all fin inredning. 


Sen dök en av hennes barn upp. En man i min ålder. Han var trevlig. Vi högg in på middagen och jag ångrar att jag inte fotade den. Maten var både vacker och jättegod. Tog om två gånger. Mums! Vi pratade om allt möjligt och det var trevligt. 


Sen kaffe i det stora rummet mot allén. Satt ett tag i solen på balkongen. De bor högst upp så det var lite svindlande att kolla neråt. Vi år gräddbakelser som var så goda. Som tur var fick jag mjölk till kaffet. Allt var så bra och trevligt. Alla kom bra överrens. 


Efter det skulle killen chappa och det var dags för mig att gå hem. Fick med mig lite mat hem till min man. Vandrade hemåt i sol men lite kyligt väder ändå. Så bra att jag går bättre ihop med min plastpappas partner nu. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tjejgrejer - Måndag 20 maj 04:58

Smög upp. L sade något om att vi behöve 3 rum och kök. Jag trodde han pratade i sömnen. Har började snarka igen. Jag gjorde kaffe. Då vaknade han och vi pratade om det hus vi sett dagen innan. Tyvärr kom vi fram till att vi inte kunde bo där fast det...

Av tjejgrejer - Söndag 19 maj 20:13


Det är väldigt varmt här inne. Denna temperatur fast vi vädrar och har en fläkt på. Alltså innetemp 30 grader.  ...

Av tjejgrejer - Söndag 19 maj 19:35

Det skulle vara fint väder idag också så vi åkte ut till landet. Via Söderköping och ut på vikbolandet. Det var skönt att sitta i bilen med ac som svalkade. Vi åkte på vackra, vindlade vägar. Tillslut var vi hungriga så vi åt subs med kycklingröra oc...

Av tjejgrejer - Lördag 18 maj 18:01


På Hemköp hade de många blommor. Vi valde denna murgröna. Den är så gullig och passar bra på balkong bordet. ...

Av tjejgrejer - Lördag 18 maj 14:19

Cumulusmoln på himlen. Hett på balkongen. Dricker läsk. Ätit kall rökt skinka, potatissallad och sallad. Var i parken lite. Folk låg och solade. Jag fotade blommiga träd. Satt och kollade fåglar.  ...

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards