Alla inlägg under maj 2022

Av tjejgrejer - 10 maj 2022 12:04

Vi försökte enas om billig men god mat för resten av veckan. Sill och potatis sade jag. Nä inte så poppis. Sallad! Jo, men rätt dyrt. Pannkakor, alltid gott. I affären var det svårt att hitta billiga grönsaker men vi fyllde korgen till en god sallad. Sen ägg, pålägg, lite fina kakor och nåt mer. Det blev lite kris i kassan när hon sade summan. Men sen fick vi rabatt och det ordnade sig. Vi får mat den här veckan också! 

Av tjejgrejer - 10 maj 2022 09:11

Gick förbi denna för några dagar sedan. Bra att lyfta blicken då och då. 

 

Av tjejgrejer - 9 maj 2022 10:32

I Kneippen så hittar man fina stora villor. 

 

I detta ihåliga träd vill mina kompisar gömma sig, haha! 

 

Av tjejgrejer - 8 maj 2022 15:19

Vi åkte ut mot Getå och upp till Oscarshäll. Vi skulle fika där. Det var fint väder idag, soligt och hyfsat varmt. Som vanligt var det rätt mycket folk på cafét. Framför oss stod ett par tyskar. Vi tog kaffe och chokladbiskvi. 


   

Av tjejgrejer - 7 maj 2022 10:08

.....och det var regnigt och mulet ute. Det gjorde inget, det har varit sol så många dagar nu. Tog på regnjacka och travade iväg till Hemköp. De är nämligen de enda som har vanliga frallor att köpa. Billigt är det också. 5 för 12 kr. Rätt tomt på folk ute, skönt. Kassörskan småpratade med mig, trevligt. Åt frallorna med prästost hemma. Var inte hungris men tvingade i mig mackorna ändå. Har gått ner i vikt senaste tiden. Tror jag bara väger 55 kg. Det är iofs min målvikt men trodde inte jag skulle komma dit så snart. Nu minskar ju rumpan när magen minskar så jag har förlorat lite former. Men jättebra att ha platt mage. Folk i min närhet klagar på att jag blivit för smal. Orkar inte riktigt  bry mig om vad de tycker. 

Av tjejgrejer - 7 maj 2022 09:48

Nelins kondis är populärt. Det ligger i city. 

 

Av tjejgrejer - 6 maj 2022 11:20

Innan de byggde Louis De Geer konserthuset så var man hänviat till gamla hörsalen. Det är en rätt stor byggnad. Var där flera gånger under grundskoletiden och lyssnade på konserter. Senaste gången jag var där var när en lillebror skulle uppträda tillsammans med andra från kommunala musikskolan. Efter ett tag kom min bror in. Han skulle spela piano ensam på scenen. Modigt gjort, jag hade inte pallat! Det lät bra. Senare kom stråkstrykarna 1 och 2. De var rätt yngre än min bror. De hade tydligen inte gått så många lektioner. Det lät hemskt! Två långa låtar, som misshanel för öronen. För ett par år sedan målade de om huset. Förut var det en kall rosa färg. Nu blev det en orange färg, mycket fulare om du frågar mig. 

 

Av tjejgrejer - 5 maj 2022 16:32

Många är stolta över sin dialekt men östgötar skäms mycket för vårat språk. Tyvärr. På ett café såg jag en planch över östgöta dialekt ord. De flesta ord kände jag konstigt nog inte igen. Här i Norrköping talas inte så bred dialekt. Men vissa ord går varma. Här är dem;


Men så dant! 

Suveränt!

Precis!

Jaa vet du! 


Östgötska låter lätt lite töntigt. En yngre, snygg granne talade om när han var i Stockholm och skulle snacka in sig hos några snygga tjejer. De drog på munnen när de hörde honom snacka och han kunde inte impa på dem. 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards