Alla inlägg under maj 2022

Av tjejgrejer - 24 maj 2022 07:41

Visst tycker jag att man ska använda svenska ord mest men det finns roliga engelska uttryck också! 


På mobilen stod det att det skulle regna. Men de sista två dagarna har det varit så fint väder. Det finns en sol bakom molnen! 


Igår drog jag iväg till en kompis som bor i utkanten av Norrköping. Vi var lite uttråkade. Satt inne och surfade. Ville göra något. Vi gick för att hälsa på en granne men hon öppnade inte, haha! Sen messade jag en kompis. Han skulle till Taco Bar och vi tänkte hänga på. Min kompis ringde sin gode man och fixade lite pengar till dricka. Vi missade precis spårvagnen men det var så fint väder så det gjorde inget. På tricken messade vi den andra kompisen. 


Det var lugnt på Taco Bar. En liten Carlsbergs starköl kostar 45 kr. Det finns billigare barer men läget, mitt på Drottninggatan är bra. Jag tog läsk för 35 kr. Vill inte bli full. Efter ett tag dök den andra kompisen upp. Jag vinkade till honom när han stod utanför och rökte. När han kom in sade han att han knappt känt igen mig pga solglasögonen jag hade på. Vi känner varandra bra och det var trevligt. Men jag får bärga mig och inte vara så sarkastiskt. Blir lätt det när jag är på bra humör. Alla tycker inte det är roligt. Det blir lite underligt också, för jag ser rätt snäll ut. Efter två öl så ville mina kompisar dra vidare. Jag ville nog helst bara åka hem men visst, jag hängde på. 


Mellan varuhusen började de hänga upp stora, fina lyktor. Det började skymma. Tur att jag hade sällskap. Humöret i topp hos gruppen och vi vandrade neråt stan. En bar skulle snart stänga. Vi gick vidare. Hamnade på Stadsvakten. En tjusig och trevlig bar. Har ofta gått förbi här och tänkt att det skulle var nice att sitta där. Jag tog läsk igen, haha! 35 kr här också, tur det inte var dyrare. Min ena kompis bjöd den andra på en öl. Sen börjad han prata någon slags underlig tyska. Ganska underhållande. Det var höga eldspelare vid ingången. Riktigt snyggt. Vi satt på verandan. Trevligt att kunna kolla på de som gick förbi. En tröttsam sak med män är att de alltid ska dricka så mycket. Det kommer över någon slags gräns och så bara häller de i sig. Ja, ja ingen av oss hade råd att bli jättefull som tur var. Det skulle vara roligt att äta här någon dag, om man har pengar. Ena kompisen sade att de spelade musik som passade mina solglasögon! Jag tog av dem ett tag och de drog en lättnads suck. Det är ju rätt jobbigt att prata med någon med solglasögon. 


När jag gick på toa försvann de! Men en annan kroggäst sade var de var! Tack! De stod en bit nedanför. Klockan började närma sig 24.00 och det var inte så mörkt ändå, nu är de sommar! Vi sade hejdå till vännen som bor i närheten och börjad gå snabbt mot hållplatsen. Vad bra! Spårvagnen skulle komma om 5 minuter. Det tar ganska lång tid att åka ut till skogen. Min kompis har ADHD och ville hoppa av då och då. Jag fick intyga att allt var stängt och att vi snart skulle vara framme. Sen, på vägen hem i mörkret så hörde vi höga smällar och en bil kom i hög fart. Men det lät som fyrverkerier, helt enkelt. Hemma somnade vi snabbt. 


Jag vaknade upp tidigt. Min kompis låg och snarkade. Fint väder idag också. Lite huvudvärk, fast jag bara drack läsk! Drog hem och efter en mugg kaffelatte gick värken över, vad skönt. 


Skit, bilduppladdningen funkar inte! Ni får bilderna sen. 


Av tjejgrejer - 22 maj 2022 17:06

Det var lite kallt nu på em men jag trotsade det och köpte kulglass hos Wallmans. Pistageglassen var jättegod och krämig. blev lite besviken på lakritsglassen. Den smakade inte så starkt av just lakrits. Det får nog räcka med kioskglass i år. Det är ju mycket billigare i mataffären. 

Av tjejgrejer - 21 maj 2022 09:52

Har glatt druckit 5 stora muggar med mjölk i varje dag. För några dagar sedan blev jag så sur i magen och mådde pyton. Kunde knappt inte äta något. Som tur var höll det bara i sig 1,5 dag. Sen blev jag hungrig igen helt plötsligt. Mullrade som ett reaplan när jag satt hos några kompisar, haha! Nu dricker jag högtst två muggar. Möjligtvis någon mugg té också. Förut blev jag knappt hungrig så jag åt ganska lite och då blev ju magen sur. Sen har jag gått ner ganska mycket i vikt också. En del har synpunkte på det men bara jag inte går omkring hungrig så är det ok, tycket jag. Nu när kaffet blivit så dyrt så sparar jag pengar också. 

Av tjejgrejer - 21 maj 2022 09:34

Nu på morgonen berättade kompisen jag sov hos denna historia. 


En kille satt hos psykläkaren. Killen mådde väldigt dåligt och sade att han ville skära halsen av sig. Läkaren tittade på honom lugnt och sade: Man kan träna istället! Då blev killen så frustrerad och arg så han försökte slänga ett bord på läkaren som sprang ut i panik. 


Av tjejgrejer - 17 maj 2022 13:10

I promenaden ligger dessa gamla fina hus.

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards