Alla inlägg den 11 januari 2021

Av tjejgrejer - 11 januari 2021 18:48

Kom på att jag inte skickat med alla chokladbitar i ett julpaket. Tog fram dem i skåpet och beundrade de vackra inslagna små pralinerna. Valrhona hade jag hört om förut. De andra var okända för mig. 

 

Var mest nyfiken på Valrhona chokladen. Trodde den skulle vara vit men den var ljusbrun och smakade himmelskt gott! Förstår att detta chokladmärke är så känt. 


De andra pralinerna såg ut så här undertill. 

 

Ni ser ju vad gott det låter! Nu prövade jag den röda. Den smakade ganska gott. Mörk choklad med mörkt crisp på och kolasås inuti. Efter att jag tuggat i mig den så tyckte jag att den inte direkt smakade bättre än någon pralin ur Paradisasken! 


Till sist så vecklade ut jag det gröna fina pappret till den sista chokladbiten. Den var riktigt god med en aning ljusare (mörk) choklad och gott kolacrisp. Det skulle vara någon slags pistach inuti men det smakade det inte riktigt. Fast en god smak på innehållet i alla fall som jag inte riktigt kan beskriva. 

 

Valrhona smakade klart överlägets bäst. Kan tänka mig att köpa av detta märke flera gånger (När jag känner mig rik....) Den gröna var god. Kanske köper jag den igen. Den röda - nej! 




Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards