Alla inlägg den 1 januari 2021

Av tjejgrejer - 1 januari 2021 22:09

Börjar med att önska er en god fortsättning på detta år som jag hoppas att det blir bättre än det förra. Jag var nere i Skåne över nyår. Det var trevligt och roligt. Det enda som var jobbigt var att vår hund darrade och var jätterädd i många timmar när folk sköt raketer. Vi försökte trösta henne så gott det gick. Min man hade gjort Filé Oskár. Det var supergott. Det blev inte helt efter originalreceptet men man har ju inte råd med allt. På den bankande filen så hade han inlagd sparris, räkor och beasås. Till det klyftpotatis med mycket kryddor och lite vanlig sallad. Mums! 


Jag har inte så många festklänningar där nere men hittade en fin klänning som jag inte använt. Svarta strumpor och ett strassmycke till så var jag festfin. Lite smink också. Hade det där nya läppglanset från Urban Decay. De andra tyckte det var snyggt också! 

 

Min dotter tog med sig en fin bukett. Det är alltid fräscht och vackert med snittblommor! 

 

Jag tycker inte om sådan där torr, sur champagne! Ber alltid min man om en söt dryck istället och där är diskussionen igång! Tycker dessutom att det blir mycket billigare med ett vanligt mousserande vin. Jo mannen kom hem med en rolig blå flaska som var billig och smakade sött. Vad bra! 

 

Träd med fina jullampor. 

 

Efter middagen åt vi godis. Vi fick en lapp från hyresvärden där det stod att man inte fick skjuta några raketer i bostadsområdet. Min man blev uppretad av detta och försökte ringa dem. Såklart hade de tagit helg. Min man tänkte om och kom nu ihåg att hunden ju inte alls mår bra av alla höga smällar. Nu sköt rätt många fyrverkerier iallafall. På kvällen åt vi ostbricka. Vi hade boursin, prästost, små kavliostar med vitlök och gräslök, brie (såklart) och portsalut. Tycker den sistnämnda osten är så mesig och blev trött på den när jag växte upp men min man ville ha den ändå. Vitlöksostarna smakar väldigt gott men så luktar men ju sen. Det gäller att alla äter av dem. Bara Tuckex till ostarna. Vi orkar inte riktigt med de andra kexen. Hoppas att erat nyår blev trevligt! 


Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards