Alla inlägg den 5 januari 2021

Av tjejgrejer - 5 januari 2021 23:18

Hittade denna roliga bild när jag sökte på badbaljor. Just denna är lite större än en del andra men också dyrare. Den är vikbar. Finns hos Coolstuff för 1995 kr. 

 

Av tjejgrejer - 5 januari 2021 21:02

Jag (och många andra) började fynda fina julklappar under black friday rean. Hittade snygga vardagskläder hos Nelly och Boozt. Kunde inte riktigt låta bli att köpa en del till mig själv också. Ett läppglans och en klänning. Det blev sköna undertröjor till min dotter och hennes pojkvän från Boozt. 

 

Sen hittade jag en skjorta från Ralph Lauren hos Nelly till min styvfar. Var rätt osäker på storleken fast jag träffat honom sedan jag var tolv! Tillslut valde jag medium. När den kom hem så märkte jag att den var i pikétyg. Inte min favorit alls och det stod det inte något om hos Nelly. Som tur var, gillade min styvfar skjortan mycket och sade att den passade perfekt! Vilken tur man kan ha!


Sen beställde jag en, antar jag, skön undertröja från Calvin Klein från Nelly också. Den skulle var till min morbror. När jag slog in paketen var jag ganska stressad för mitt tåg skulle gå snart. Men visst, jag har jobbat i affär när jag var yngre så jag vet några knep för snabb inslagning. Hm, i alla fall så när jag slagit in paketet till min morbror så upptäckte jag att jag tagit dotterns pojkväns undertröjor till hans paket. Nu har de lite olika storlekar så jag blev ju lite nervös men så såg jag att tåget gick snart så det var bara att panikinslå resten av paketen och springa iväg. 

 

Med på bilden är också den sköna jerseyklänningen från Gant som jag köpte åt mig själv. Använder sådana här klänningar mycket på vinterhalvåret så det blir bra ppa på denna klänning! (pris per användning)


I munskydd på tåget under nästan hela resan. (Helt plötsligt blir man hungrig. Hur gör man då!?) När jag kom fram såg jag detta fina upplysta träd. 

 

"Hemma" blev hunden så glad, som bara hundar kan bli. Kramkalas med man och vovvis. Sen lade jag upp mina paket på soffbordet bland familjens julklappar. 

 

 

Här är en handtvål som jag gav min man. Visst ser den glammig ut!? Kanske inte en ultimat present till en man men jag hade inte så mycket tid i Hässleholm när jag skulle byta tåg. Var inne på Nisses galleria där och besökte deras skönhetsavdelning. Där hittade jag denna roliga tvål. Två nackdelar med den bara; den släpper mycket glitter och tvålen luktar......tja bara tråkig tvål! Pris 69 kr. Handlade också en stor pumpflaska med Biotherms citrus duschmjölk där till min dotter. Min man fick också pengar som han köpte delar till sin tågbana med. 


Både min morbror och dotterns pojkvän gillade sina kläder mycket som tur var! I och med att jag tog fel så fick min dotter matchande kläder med sin kille. 


Kom ner till Skåne lite efter jul så jag slapp julmaten, haha! Min lagade annan gormémat som vi åt av i flera dagar samt mycket godis såklart. Jul- och nyårsfirandet blev så lyckat. Roligt att åka ner. 


Vill bara visa en bild igen på paketet jag fick inslaget hos Newport. Det såg så lyxigt ut! 

 


Nu följer lite bilder hemifrån från december. 


Köpte fina, glittriga kvistar som inte var så dyra från Newport.  De passade bra ihop med de små fåglarna jag köpte hos butiken i Strykjärnet i Norrköping. Det är en bra affär att köpa presenter i. 

 


Jag gillar ju glittriga saker och köpte så fina, stora julkulor hos Newport också. Hände upp dem i fönstret för jag har ingen gran. De snurrade och glittrade ikapp i skenet från adventsljuset.  

 


Funderade på att köpa en av deras isbjörnar också men man måste ju ha lite pengar kvar till mat i januari så det fick vara. 

 


Hade köpt två kalendrar med smink. När jag öppnat halva by Terrykalendern så började det bli för mycket smink hemma. Slog in lite och gav min dotter. Därför har jag inte visat resten av kalendern. Har helt enkelt inte öppnat den eller den andra heller. Men kan ändå säga att det är bra kvalité på sminket. Däremot luktar allt ros. Inte min favvodoft och tyvärr inte min dotters heller. Men jag har stor släkt och en del kompisar som nog gärna vill ha lite skönhetsprodukter. F ö kändes kalendern väldigt lyxig och förhöjde stämningen hemma hos mig. 

 

Några paljetter ramlade av julkortet jag fått av mamma. De hamnade i skuggan av doftljuset. Ordnade till dem och fotade. 

 

Okej och lite skräp också! Inte så bra med hög upplösning i nya mobilkameran, haha! 


När jag skaffade julklappar till mamma tänkte jag hållbart eller tja bara ekonomiskt helt enkelt! Hon fick en fin, inbunden bok jag fått av en avlägsen släkting som jag inte läst. Sen gillade hon en vas hos myrorna som jag direkt gick tillbaka och haffade för 70 kr. Jag köpte också den där braiga duschmjölken med citrusdoft till henne. Till min lilla förvåning så ringde hon sen och undrade vad hon skulle ha den till. Ok, jag förstår om hon inte fattar franskan. Men engelskan borde ju gå in. Måste komma ihåg att mamma faktiskt är till åren nu, precis som jag, haha!! Jag förklarade att hon skulle ha den i duschen. "Men jag badar ju!" sade mamma. Då blev jag lite trött......"Men du kan använda den i badet också och den torkar inte ut huden! sade jag. "Ah, det ska jag pröva!" sade hon. Annars har hon gett mig många goda kakor denna jul. Mumsigt. 


Min jul blev trevlig och jag tänker inte plocka bort decon än. Hoppas eran jul- och nyår blev bra och jag önskar er en god fortsättning på det nya året!    




Av tjejgrejer - 5 januari 2021 16:28

Nej det är ingen skinka haha! Utan ostarna från nyår. De måste ju ätas någon gång. Prästosten på frukostmackan och brie och vitlöksost. Mums på vitt bröd. Men nu är jag faktiskt trött på allt fett. Önskar att det inte var Corona så man kunde köpa plocksallad. Ska göra egen sallad snart igen.  

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards