Alla inlägg under januari 2020

Av tjejgrejer - 7 januari 2020 06:31

 

Under ögonen är det lite tricky att lägga concealer. Måla en trekant under ögat. Skaffa en concealer som passar din ton på huden på de mörka ringarna under ögat. Ifall röd, välj en grön underton. Ifall blålila, välj en gul underton, ifall gulbrun, välj en rosa färg. Tona ut ordentligt. Särskilt upp över kindbenet så kan concealern funka som en highlighter. 


Bild från pinterst. 


Av tjejgrejer - 6 januari 2020 03:30

 

Klänning från Dry Lake 900 kr. 

 

Kira Chervon bag fårn Tory Burch 3600 kr. 

 

Mini drops errings 700 kr. Finns i grönt också. 

 

Mona Boots 1700 kr. Finns i brunt också. 

 

Musubi micro bag från Acne 5500 kr. Finns bara hos Jackie. 

 

Diadem med pärlor 400 kr. Finns i nude också. 


Av tjejgrejer - 4 januari 2020 06:37

 

Fin, draperad klänning nu 239 kr. 

 

Väska från MK 2279 kr. 

 

CK dress i rött 779 kr. De här klänningarna är både sköna och snygga. 

 

Blå skickad tröja med hög slits i sidan 949 kr. Från Tiger of Sweden. 

Av tjejgrejer - 4 januari 2020 06:04

Plus


Helgerna har varit väldigt trevliga och bra. Riktigt god mat. Fina julklappar. Gemyt och samvaro med familjen.


Tycker faktiskt att det är skönt med "värmen" till väder. Inget halt på trottoraren. Man behöver inte bylsa på sig så mycket kläderl. 


Har bra relationer med de flesta i min omkrets nu. "Kärlek" sade min man om julen. 


Mitt humör har varit på topp de senaste veckorna.


Fick goda lussebullar av mamma. Hon har i russin och små, vita chokladbitar. Sen gör hon väldigt goda rågkakor också. 


Vi har skaffat Netflix. Många bra serier där. 


Minus


Fick två nya mascaror i jul. Tyvärr var ingen av dem särskilt bra. Ganska besviken. 


När jag fikar med grannarna dominerar männen och pratar ofta om våld, krig och otäcka, äckliga saker. Ibland chappar jag bara utan att klaga. 


Långt kvar till våren. Nu väntar oväder. Januari och februari är ju inte kända för att vara varma. 


Fjantig rea i vissa affären. 20% vad är det!? Ge mig 50-70%!


Min man stör mig när jag ska sova. Jag kan somna snabbt men han ska gulla med mig var femte minut så jag inte somnar, suck. Till slut blir jag väldigt arg. 


All reklam på tv och internet. Blir väldigt trött. 



Av tjejgrejer - 3 januari 2020 12:54

 

Det här fattade varken min dotter eller jag vad där var. Puder eller cleanser!? Ta bort puder med? Ja, ja, ska prova dem. 

 

Litet läppglans i fin, kall rosa färg. 

 

Tub med serum. Det var lyxigt. 

 

Nattmask, alltid bra att ha. 

 

Cleanser mousse. 


Av tjejgrejer - 3 januari 2020 12:45

 

Jag gillar just detta läppstift. Fin rosa färg. "Your lips but better"  Fick en komplimang idag när jag hade det tilll en grå dress.  


Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards