Alla inlägg den 8 januari 2020

Av tjejgrejer - 8 januari 2020 12:25

Jag gillar inte riktigt att träna. Är lat. Gillar mest prommenader och att gå i trappor. Men jag tycker det är ganska roligt att gå till ett gym. Det kan vara ganska jobbigt att gå dit om man inte är van. Tänk då på att det har varit många nybörjare under åren på gymet så personalen är nog van. Det är ju väldigt dyrt med ett årskort. Jämför gymen i din stad innan du köper. Själv tog jag ett prova på - månadskort. Trodde jag skulle gå ofta men det blev bara tre gånger. Lite berodde det på att gymet ligger rätt långt från min bostad. Jag kollade upp gymets olika erbjudande. Nu ska jag nog ta ett klipp- 10 kort. Min styvfar gör så och växlar mellan olika gym för att träna olika saker. Ett tips till nybörjare är att gå när det inte är så mycket folk där. Du lär dig snart vilka tider som gäller på ditt gym. Du behöver inte köpa en massa dyra och matchande träningskläder. Jag gick på ett fint gym och det var rätt många där som var avslappnat klädda. Du får ofta en instruktionstimme med en personal även om du bara köper ett månadskort. Kom ihåg att personalen gärna vill att du ska börja hos dem så de är alltid trevliga. Det var ingen av de andra som gick där som skrattade åt mig när jag var bortkommen och inte riktigt förstod mig på redskapen. Testa gym! Det kanske är något för dig ändå. Det kan bli väldigt billigt om man går till ett enklare gym. T ex har Sats i våran stad träning för 250 kr per månad. Friskis och Svettis har också väldigt bra priser och man kan få så de drar avgiften varje månad istället för att betala en stor klumpsumma.  

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards