Direktlänk till inlägg 29 november 2019

Först kom hjulet sen kom......

Av tjejgrejer - 29 november 2019 15:37

.........chromecast. Hur har jag klarat mig utan det i så många år? Vilken bra uppfinning. Borde få pris eller nåt. 


Alltså internet. Också en jättebra uppfining. Jag är ju så gammal så jag växte inte upp med datorer, mobiler och internet. Jag lekte med kottar när jag var liten. Det är inget skämt! Jag gjorde faktiskt det ibland. Jag och min man var en av de första som skaffade internet i Sverige. Man kunde bara gå in på Sunet och Aftonbladet. Det fanns då en allmän chatt på Afonbladet. Det var roligt att prata med andra internetnördar. Det var inget sexsnack på den tiden utan jag fick vara ifred och vi var en sluten grupp som var bra vänner på nätet. Sen var det lätt att vinna tävlingar i början av interneteran. Det kom hem smink, väskor, parfymer och vattenflaskor. Roligt. Tänk vad internet har växt. Nu kan jag inte tänka mig ett liv utan nätet och det blir lite kris när det blir strömavbrott. Numera kör jag på fast lina. Tänk i början när man hade modem, haha! 


Vi har köpt en "ny" bil. Den är från 2010. Modern i våra ögon. Den är ganska komplicerad. Det går inte att laga den själv t ex vilket kan bli rätt dyrt i längden. Men den har en bra sak - parkeringsassistent. Alltså den piper och visar hur nära man är när man ska parkera. Jättebra. Jag är inte så bra på just parkering så nu trycker jag bara på en knapp och får hjälp. 


Kinasajter. Wish, DHGate eller AliExpress. Jag har handlat från alla. Visst får man vänta länge på sitt paket. Men sen blir man oftast glad. Vad billigt det är sen då. Fast numera har ju PostNord uppfunnit en "deklarationsavgift" på 80 kr. Ett tips när du handlar kläder från Kina, onesize är nästan alltid storlek 36. Har du skostorlek över 38 i damskor så måste du söka på giant sizes eller kolla herrkor. 








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tjejgrejer - Lördag 27 april 16:56


Gardin omslag och en plast diamant.

Av tjejgrejer - Lördag 27 april 16:21

En kompis ville låna en klädställning av mig till en loppis. Det slutade med att jag hjälpte till med hela loppisen. Var lite försenad till min kompis men som tur var blev hon inte sur. Började hjälpa henne med att hänga upp kläder på ställningen. Pr...

Av tjejgrejer - Lördag 27 april 09:35

Mitt helghoroskop ligger ute nu. Har lag ner tid och kraft på det. Hoppas ni vill kolla era tecken. Idag, det finns en sol bakom målnet..... ...

Av tjejgrejer - Fredag 26 april 05:38

Vädur    Det kommer vara någon fest eller sammankomst som du gillar att vara på med dina vänner. Då glömmer du bort de problem du hade i veckan. Drick inte för mycket sprit bara. Kom ihåg att hela söndagen gå åt till en baksmälla då. Den charmiga...

Av tjejgrejer - Fredag 26 april 05:30


Det är ljust redan här. Trevligt. Men så snöar det med små flingor och ser så kallt ut, brrr! Har redan fått i mig 2 muggar Gevalia. Mest splelat dataspel och sen hängt på instagram. Hittade en bra sak där. Mer om det senare. Lite trevligt att det är...

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards