Direktlänk till inlägg 19 april 2024

Knäppa saker jag gjort senast

Av tjejgrejer - Fredag 19 april 09:20

Först ut är när jag var på restaurang för två veckor sedan. Jag tog en kycklingspett sallad. Den kom in och efter ett tag så kände jag att det var lite tunna stickor i köttet. Jag ska inte vara pipplig tänkte jag så jag svalde den biten! Sen hemma så fick jag panik och sökte på nätet om detta. Blev lungnare då, det skulle tydligen inte vara så farligt. 


Kan säga att jag f ö inte är så knäpp faktiskt. Rätt vettig person. 


Lite korkat är det att fast jag hamnade på akuten med svåra magsmärtor för några månader sen, så fortsätter jag att dricka mycket kaffe. Har en burk med magmedecin hemma om magsyran skulle ta över. Att dricka lite kaffe höll bara i två veckor. Vi pratar om ett seriöst beroende nu. 


L erbjöd sin gamla mobil till mig. Nu är denna mobil mycket bättre än den jag har som huvudmobil. L:s är en Samsung, min är ZTE. Anledningen till att jag inte vill byta är att jag inte vill byta bankid nu igen. Jag har dyskalkyli och det är så jobbigt att byta lösenord. 


Nu tittar vi på formel 1 från Kina. Jag tycker människorna där ser så lika ut. Fast det har jag läst att den är rätt vanligt. 


Jag brukar vräka i mig lakrits. Gillar både salt och söt. L läste att det inte alls är bra tydligen. Det kan höja blodtrycket. Men jag har normalt blodtryck så jag tror inte att det är farligt för mig. Sen kan man bli lite körig i magen men det har jag personligen inte märkt heller. Jag är som gjord för att äta lakrits! 


Jag har lite vardagsfantasier som hjälper mig i vardagen. Ibland tänker jag att jag ska gå ut med "hunden" och så tar jag en promenad. Inte så att jag stannar vid varje lyktstolpe. Men jag blev så glad av att se vovvis glädje när vi gick ut. Sen i city kom jag på att jag kan tänka att jag har en take away latte med mig och sitta i på de allmänna bänkarna i gallerian. Det känns trevligt och jag sparar mycket pengar och magen tar inte stryck av ännu en mugg kaffe. 


Jag är en gammal människa som går ut utan min mobil ibland. Då i city kan man bli irriterad för det finns inga allmänna klockor någonstans. Det känns töntigt numera att fråga någon (annan gammal) om klockan. Jag kollar mest på busshållplatserna med elektronisk tavla. Undviker att fråga någon ungdom om tiden. De tittar alltid på en som om man var knäpp och sen halar de fram mobilen och säger vad klockan är. 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tjejgrejer - Onsdag 1 maj 12:29

Ni vet, den där glasstället i Söderköpings hamn. Det är otroligt populärt. Det var fullt med folk där när vi gick förbi. Det är rätt dyrt där så vi går bakom cafét. Där säljer de vanlig kulglass i många smaker. Jag tog en strut med salt karamell och ...

Av tjejgrejer - Onsdag 1 maj 08:15

Det är något fel på tv4! Nu kan man ju skoja hur mycket som helst. Men jag tycker bara att om männen på tv4 var lika snygga som kvinnorna, alltså programledarna, då skulle jag också titta på 4:an.  ...

Av tjejgrejer - Onsdag 1 maj 03:15

L ville gå och lägga sig ganska tidigt. Då vill han att jag ska sova också. Det gjorde jag. Men då vaknar jag upp tidigt. Så nu sitter jag uppe och ugglar. Med kaffe såklart. ...

Av tjejgrejer - Tisdag 30 april 18:28

Vi är hemma och trivs. Det har varit varmt och soligt på balkongen idag. Tog en behövlig dusch idag. Sen åkte L iväg och handlade mat. När han kom hem så fick jag gå iväg och handla jordgubbar, potatis och potatissallad på Lidl. Det plus en stor kexc...

Av tjejgrejer - Tisdag 30 april 13:16

Mina vanliga brillor gick sönder. Så nu har jag solglasögon. Känns bra och somrigt. Har -6,5 på brillorna. ...

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards