Direktlänk till inlägg 18 april 2023

Lite som händer här

Av tjejgrejer - 18 april 2023 02:07

Har ofta bilder på fika och sånt men igår köpte vi faktiskt sallad. Plocksallad alltså. Otroligt gott. När jag var singel käkade jag sallad ofta. Mår så bra av det.


Trivs inte hemma pga av grannarna. Det blir dålig karma, Feng Sui och ångest i väggarna. Därför är jag hemifrån mycket. Bra nu när vädret blir varmare. L undrar vad jag håller på med men jag går mest runt och sitter och solar och dricker kaffe. 


Imorgon ska vi till Ikea med en kompis till mig. Det blir nog roligt. 


Har börjat med en tjejgrej. Alltså börjat sminka mig igen. Vill ha smink på ögonen men jag vet hur det blir. Mascara som vandrar eller är vattenfast och fransarna ramlar av, suck. Jobbigt att ta bort på kvällen men så snyggt på dagen......


Öh, skrev jag det eller!? Vann andra pris på en tipspromenad. Glad för det. Fick välja mellan allsköns grejor, bla en påse morötter. Haha! Valde ett blockljus. Bättre än morötter. Temat på tipspromenaden var hälsa. Man kan ju tro att jag inte kan något om det, drottningen av fika! Men där hade ni fel, hehe! 


Igår var det, vad ska man säga; några personer från samhällets botten på spårvagnen. Tjejen i sällskapet kände igen mig. Ropade Unn, Gun, Unn. Jag pratade lite med henne men hon tappade intresset rätt så snabbt, sen hade de en sån där kamphund som jag var rädd för. Folk tittade på dem med avsmak. Jag försöker att inte dömma folk. Men jag erkänner, jag vill inte vara nära vän med dessa människor. 


L läste om sitt senaste blodprov. Så blev han nedstämd. Provet visade att han hade spridd cancer. Nu har han inte elakartad cancer men det är kört ändå. Han är över 70 år och har ont varje dag av cancern och hjärtat. Jag försöker att stötta honom. Masserar och kliar honom varje dag. I gengäld lagar han mat dagligen forfarande. 


Visserligen gillar jag snö men nu längtar till och med jag efter vår- och sommar. Värme och sol, nu! 


Tycker att livet är skit men ibland får man tänka på annat! 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tjejgrejer - Tisdag 30 april 13:16

Mina vanliga brillor gick sönder. Så nu har jag solglasögon. Känns bra och somrigt. Har -6,5 på brillorna. ...

Av tjejgrejer - Tisdag 30 april 13:12

Trivs här.

Av tjejgrejer - Tisdag 30 april 06:47


Hittade denna shop på insta. En dansk vintage shop som säljer många chanelväskor och även andra fina märken som miumiu och Chritian Dior. De billigaste CC-väskorna gick på 8800 sek. De var i fint skick och jag fick lust att handla dirkekt men jag har...

Av tjejgrejer - Tisdag 30 april 06:20

Är trött på er som kränker min personliga svär på stan. Går nära mig bara för att tuffa er. Så jag tar till mitt vapen. Jag har nästan slutat att duscha. Jag luktar skunk! Så kom när mig nu om ni vågar!  ...

Av tjejgrejer - Tisdag 30 april 06:16

Somnade om flera gånger och när jag kollar klockan så är hon bara 05.15. L snarkade för fullt. Jag gick upp och drack juice. Väldans gott! Sen kaffe såklart. Inga likes på mina sociala medier men det är roligt att kolla dem iallafall. Jag är rätt gla...

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards