Alla inlägg under februari 2023

Av tjejgrejer - 11 februari 2023 19:18

Kyrkan är tacksam att fota. Kala träd. Längtar till sommaren.

Av tjejgrejer - 11 februari 2023 10:13

Det var den billigaste också. 699 kr. Den skriver bra. Vi har inte testat att scanna än. Handlade på NetOnNet.

Av tjejgrejer - 11 februari 2023 04:37

Tvättade jag. Bra att få et gjort. Sen åkte vi och handlade och gjorde vissa ärenden. Fikade hemma med bullar utan smak. Vi köpte en skrivare också. Skönt att få en ny: Den gamla var så mycket problem med. Tog en kort promenad. Spårvagnen hem, haha! Åt god korv från Ica. sen lite godis. All in på dataspelet. På kvällen såg vi På Spåret. Roligt program med trevlig stämning. Men vi kunde knappt någon fråga på denna nivå. 

Av tjejgrejer - 6 februari 2023 18:09

Idag har det varit bra väder så jag har tagit två promenader. Först var jag på apoteket och hämtade medicin. Sen gick jag runt lite på stan men hade glömt mobilen så jag styrde kosan hem. Vi åt resterna av fläskfilén idag, proppmätta. Gick andra promenaden kl 16.30 Då var alla hundar ute. Såg två fina kungspudlar i svart. De gick fint i färgen till den vita snön. Sen några mindre gulliga vovvar. Gick i parken. Skönt att slippa avgaserna från rusningstrafiken i Norra Promenden. 

Av tjejgrejer - 5 februari 2023 15:12

Vi åkte till Citygross och handlade mat. En påse gick på 420 kr. Men då fick vi fläskfile, kaffe, sockor och rätt mycket mera. L lagade till filen med svampsås till och kokt potatis. Det blev så gott! Nu ska jag mumsa på godis också. L räknade ut att maten kostade ca 35 kr per portion. Det lönar sig att laga mat hemma.

Av tjejgrejer - 4 februari 2023 19:23

Gick jag en lång promenad i sol och kallt väder. Bitande på kinderna. Alla hundägare var ute. En golden ville hälsa på mig men jag gick förbi. Kanske inte matten ville prata med mig. Har ju själv haft en golden och de ska ju jämt hälsa på allt som rör på sig. Kan bli tröttsamt ibland. Kunde inte riktigt få upp värmen när jag gick men det var så skönt att vara lite i solen. 


Senare på dagen gick jag till Tinas café igen. Det var sista dagen de hade kaffe för 10 kr. Det var fullsatt i lokalen men jag fick ett litet bord ändå. Det kom folk hela tiden. Det är borgligt folk som är där och jag är white trash men man kan ju fika där ändå. Om ni vill fika här någon gång kan jag tipsa om att de har väldigt goda kakor. Lämnade den nu överfulla lokalen och gick till city. Gick in på Linden och surfade gratis ett tag och tog förra bilden på utsmyckningen i taket. Messade L och gick sen och handlade. 


Väntade på 3:ans spårvang och det tog evigheter innan den kom, suck! Helt plötsligt kom den och tuffade hem till Norr Tull. 


L gjorde en kycklingrätt som vi åt. Gott! Stekt kycklingfilé, klibbigt ris och soyasås. 


Sedan dataspel och godisätande och mycket kaffe. Vi har börjat ta av reservkaffet från Coop. Annars dricker vi Gevalia. Snart börjar Eurovision tävlingen som vi nog ska se. Hoppas att ni får en fortsatt trevlig helg! 


Av tjejgrejer - 4 februari 2023 15:31

Av tjejgrejer - 4 februari 2023 13:33

Gjorde om lite på fönsterbrädan.

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards