Alla inlägg under januari 2023

Av tjejgrejer - 16 januari 2023 15:06

L gav mig en påse med bröd och föreslog att jag skulle mata fåglarna i parken. Har inte gjort det sen jag var liten. Det var roligt faktiskt. Efter ett tag så kom det så många änder som gav varandra kyvnyp medans jag smulade brödet.

Av tjejgrejer - 16 januari 2023 15:01

Var ute och fikade. Tog en så jättegod kolakaka.

Av tjejgrejer - 10 januari 2023 13:12

Fläkten som sprider värmen i rummet.
L gjorde en väldigt god fisk i ugnen.
Tjock, fin girlang från Dollarstore.

Av tjejgrejer - 10 januari 2023 13:02

L fyndade denna hos Biltema. Den funkar väldigt bra och man blir inte blöt på handen.

Av tjejgrejer - 10 januari 2023 12:58

Av tjejgrejer - 8 januari 2023 16:32

Sov vi ganska länge. Sedan började L förbereda lunchen. Det blev potatismos med fisk i micron med dillsås över. Gott! 

Sen skulle jag i regnet och handla en nödvändig sak. Det regnade trist. Började må dåligt och tog en lugnande på hållplatsen. Men mådde ändå dåligt på spårvagnen. Tittade mest ned i golvet och ut genom fönstret. Mycket folk på stan. Hittade vad jag skulle ha och gick till kön till kassan. Sen åkte jag hem direkt. Alltså inte direkt. 3:an kom inte idag heller suck. Blev samma procedur som igår, ner till rådhuset och ta en loppa hem. Låg och vilade ett rätt långt tag hemma. Det var skönt. Blev lugnare och sen åt jag lite av lunchmaten igen. Klarade två svåra banor på L:s spel. Han blev så glad då! Kaffet håller på att ta slut.....får handla mer imorgon.  

Av tjejgrejer - 7 januari 2023 18:26

Den blev inte så lång först för det regnade och jag hade glömt paraplyet hemma. Tog mig ändå halkandes till Ica och tog en billig kaffe där. Kände för att fika mera och gick upp till ett annat mysigt café och tog en té. Satt där ett tag och L messade och undrade om jag fastnat. Han ville att jag skulle köpa ut från Systemet. Gick iväg och nu var det upphåll med regnet. Bra! När jag började närma mig city så började det regna igen. Jag skyndade in på Domino och gick sen till Linden. Där var det ett dansuppträdande med bra musik. Både rockabilly och pop. Det var kul att se. Satt ner lite och surfade på mobilen. Sen till bolaget. Tog en korg och plockade på mig L favvowhiskey, en av mina favoritcider och en ny Carlsbergsöl till L i guldburk. Sen när jag skulle ta 3:ans spårvagn hem så kom den aldrig, suck. Inga andra bussar stod inne heller på busstorget. Spanade upp där spårvagnen skulle komma men den syntes inte till. Messade L att jag skulle gå hem och att det skulle ta lite tid. Började vandra neråt Drottninggatan. Vi rådhuset var jag trött på att halka omkring så jag såg att 2:ans spårvagn skulle komma snart. Den gick över tiden. Sen kom helt plötsligt en 3:a på 2:ans spår! Ja, ja, nu kunde jag komma hem iallafall. Hemma väntade L med färdig stekt god middag. Lax med potatismos och remoulad. 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards