Alla inlägg den 16 januari 2023

Av tjejgrejer - 16 januari 2023 16:51

Har varit i huvudstaden i två dagar och eftersom jag gillar att fika så passade jag på att gå till vissa favoritcaféer. Först ut är två billiga fik. 7 Eleven som har frukost för 36 kr för två valfria saker. Sen saknar jag deras jättegoda kaka "Blondie" som de nu har slutat med. Inför den igen! Annars är deras fikabröd gott. Det finns ju också Pressbyrån som vanligt. Jag som pensionär får kaffe där för 15 kr. Alltid gott bröd men man vill ju gärna att de skulle ha lite nya kakor någon gång. 


Nu till de dyra men oftast bra caféerna. 

Vetekatten heter ett gammalt anrikt och populärt cafe. Det är dyrt här men man blir aldrig besviken på varken kaffet eller någon av de väldigt goda bakelserna som de har många av. Det största och äldsta lokalen ligger på en sidogata till Drottninggatan. Här är alltid fullt med folk. Lite svårt för mig att få plast nu senast men det gick ändå. Så god latte och tog en liten hallonbakelse till för 107 kr. Tycker ändå det är prisvärt! De finns också på Centralen och i Gallerian. Om du är på Centralen kan du bara gå förbi deras monter och kolla in alla vackra bakverk! 


Starbucks finns lite varstans. De finns inte hemma i Norrköping så jag går gärna hit när jag är i stora staden. Deras latte är väldans god. Sen brukar jag ta en vit cheesecake. Tyvärr smakade den lite gummiaktigt senast jag åt den. Tyvärr, den har smakat bra förut. Trevlig personal. 


Nu till ett café som jag inte kommer ihåg vad det heter. Men det finns i Gallerian och har god glass. Tog en morotskaka som var ok och sen en latte till som var jättegod.  Det är ett Italienskt café. Själva cafét är i mörkt trä och det var små runda bord där. Satt själv först men sen kom en massa folk och satte sig ner där. 


Ja nu finns det ju 100 till caféer men jag har inte hunnit gå till alla än, haha! Hoppas jag hinner med något nytt café nästa gång jag åker till Stockholm. 



Av tjejgrejer - 16 januari 2023 15:06

L gav mig en påse med bröd och föreslog att jag skulle mata fåglarna i parken. Har inte gjort det sen jag var liten. Det var roligt faktiskt. Efter ett tag så kom det så många änder som gav varandra kyvnyp medans jag smulade brödet.

Av tjejgrejer - 16 januari 2023 15:01

Var ute och fikade. Tog en så jättegod kolakaka.

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards