Alla inlägg den 19 mars 2021

Av tjejgrejer - 19 mars 2021 20:12

Vädret såg fint ut på förmiddagen så jag ville gå ner på stan och kolla in en ny secondhand affär. Glömde helt bort att man är extra infektionkänslig när man tagit vaccinsprutan. Det var sol ute men blåste rätt mycket och var kallt i skuggan. Travade ner till city men mössan nerdragen över öronen. Den där nya affären var inte så rolig att besöka så jag drog vidare till Busfrö som är en bra second hand affär. De har öppnat i nya lokaler i gamla delen av city. Stora, nya lokaler. Luftigt där inne och bra indelat i olika sektioner. Mera heminredning nu med mycket fina små serviser, krukor och vaser. Gardiner och lampor. Provade två märkesjeans som var väldigt bra pris på men tyvärr passade de inte. 


Sen gick jag till Landerholms brödbutik. Där hittade jag, till min stora glädje, en av mina gamla favoritlimpor. Vet inte vad den kallas men den är rund, brun och är kryddad med kummin. Kommer inte ihåg vad den kostade heller, var bara så glad att hitta den! 


Efter det så ringde jag mamma och vi skulle fika hemma hos dem. Gick in i en mindre blomsteraffär som jag aldrig varit i förut. Hittade en gullig och lite originell bukett där som den trevliga persnalen slog in. På väg hem till mamma så fotade jag detta påskris. När jag kom närmare såg jag att de inte hade fjädrar utan tunt tyg som såg ut som fjädrar på lite avstånd. Det lyste upp och jag blev påskglad när jag såg denna. 

 

Hemma hos mamma åt vi hallongrottor som vanligt och sen kollade in påskprydnader hon hängt upp. Efter ett tag drog jag ner till city igen. På ett café träffade jag några bekanta och pratade bort 20 minuter. Trevligt. Gick sen till Ica och handlade mat och påskris. Släpade tunga kassar ner till Åhléns och hittade fina påskdekorationer där. Hann precis med spårvagnen hem. Åker bara några hållplatser men ändå skönt att slippa släpa tunga kassar i blåsten. 


Väl hemma så packade jag upp brödet med spänd förväntan. Öppnade påsen och skar en skiva och bredde smör på. Jo, det var mitt gamla favoritbröd!! Det smakade inte riktigt som förr men ändå väldigt gott! Min man sade att de nog har mindre smör och kryddor i nu och det kan jag hålla med om. Men tittar man på påsen hur flottig den blev av brödet så förstår ni nog att den är saftig och god ännu. 

   

Sen kom en granne och hälsade på och tipsade om olika drinkar man kunde göra själv. Roligt. Direkt efter så ringde min man och var glad så det var kul att prata med honom. Det har varit en bra dag idag så jag är nöjd. 



Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards