Direktlänk till inlägg 29 november 2019

Julgran

Av tjejgrejer - 29 november 2019 14:17

Egentligen är påsken min favvohelg men julen kommer på andra plats. Det är så härligt runt jul. Lucia också. Jag har blivit vald till Lucia tre gånger men tackat nej! Jag kan sjunga men gillar inte att vara i centrum. Nu tänkte jag skriva lite om julgranar. Min favoritgran ser ut som en amerikans julgran. Så utsmyckat att man inte ser själva granen. Tusen mil från granarna man växte upp med. Har däremot aldrig haft en sån gran. Mest för att det blir så dyrt. Först en sk Disneygran och sen en massa deco. Granen på bilden är inte jättesnygg men väldigt amerikansk. Jag kollade pinterest för julinspo och det fanns jättemycket fint att bli inspirerad av. 

 

Rolig gran va!? När jag var ung ett år så hade jag inte köpt en gran. Var på myrorna nära jul. Frågade om jag fick köpa deras gran. Det fick jag, 80 kr kostade den! Sen förstod jag ju varför. Den började barra redan på vägen hem. Jag bodde på tredje våningen i ett hyreshus utan hiss. Det blev massor av barr i trapphuset så jag var tvungen att sopa hela trappan, suck. Det var lite barr kvar iallafall och den satte jag upp i vardagsrummet. Men ganska snart såg den ju jättful ut. Då slängde jag ut den från min balkong som vette mot bakgården! Så gjorde alla på min tid i min stad. Nu är det nog förbjudet. Det är ju det mesta man gjorde förr, haha! 

En bekant berättade att de köpte alldeles för stor gran för sitt hem. De baxade in den och fick såga och hålla på. Sen upptäckte de att den var för stor för julgransfoten. Stjärnan fick inte plats. Sen skulle de köpa dekorationer till hela granen. Hon sade att det blev flera tusen dyrare än vad de räknat med. 

Ni som har katt vet nog hur det blir när man tar in en gran och hänger kulor i. Det brukar inte slut bra! Minns min fasters katt Jojo. Han var snäll men så fort vi gick till ett annat rum så klättrade han upp i granen och lekte med kulorna. Så välte granen, någon kula gick sönder och vattnet rann ut. Så när vi själva hade katt så blev det ingen gran. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tjejgrejer - Söndag 28 april 05:34


Vaknade tidigt, det var mörkt ute då. Höll på med mobilerna sedan gjorde jag kaffe på spisen. L småsnarkar. Jag har sovit hyfsat. Ute är det snöfritt och 5 grader. Har gått igenom en säck med sommarkläder i förrådet i lägenheten. Plockade fram två je...

Av tjejgrejer - Söndag 28 april 05:29

Är ett fan av IKEA. Inte konstigt, jag är ju underklass. Jo vi köpte ett kastrullset där för två månader sen. Efter några användingar så blev de kassa. Funkar knappt på våran indutionsspis. Även om de var billiga så var det pengar i sjön. Nu får vi k...

Av tjejgrejer - Lördag 27 april 18:53

Dagens loppis - Ektorps loppis såklart! Dagens leende - Min kompis dotter när hon sålt en grej Dagens tålamod - min man när jag dröjde att komma hem Dagens middag - L:s perfekta kycklingbröst med pomme och pulverbea  Dagens kaffe - svart, gra...

Av tjejgrejer - Lördag 27 april 16:56


Gardin omslag och en plast diamant.

Av tjejgrejer - Lördag 27 april 16:21

En kompis ville låna en klädställning av mig till en loppis. Det slutade med att jag hjälpte till med hela loppisen. Var lite försenad till min kompis men som tur var blev hon inte sur. Började hjälpa henne med att hänga upp kläder på ställningen. Pr...

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards