Direktlänk till inlägg 28 november 2019

Jultips

Av tjejgrejer - 28 november 2019 06:30

Om du som jag gillar glögg väldigt mycket så köp inte de första glöggvinerna på systemet. De är nästan alltid från förra året och smakar inte så gott. Vänta tills de kommer till livsmedelaffärerna, där är de alltid nya. 


Visst är det svårt att ge något till dem som har allt! Ge bort något som de kan göra av med under året. T ex mat, tvålar, servetter eller värmeljus. Jag ska ge ett förkylningspaket till min bror. Alltså honung, medeciner och näsdukar. Bra att ha hemma! Till min styvfarsa en tékalender. Mamma får goumémat. Min man får ett deostick från YSL. 


Myrorna har färdiginslagna paket. Det brukar vara rätt bra grejor i dem. Mamma och jag bytte förra året och jag fick en ljusstake från Iitala och mamma små fina tavlor. Bra om du har släktingar som brukar kritisera ditt gåvor och sen är det ju bra för miljön. 


Det är jobbigt att följa jultraditioner slaviskt. Hitta på era egna traditioner istället! I vår familj skippar vi Kalle Anka och öppnar presenterna istället. På morgonen får vi välja en present och öppna. 


Vårat julbord krymper varje år och nu köper vi bara det som vi är mest sugna på. Man mår ju bättre om man inte äter sig proppmätt. Sen lagar vi inte allt utan köper en del i delin som är bra i affären där vi bor. Ett tips om ni är en mindre familj är att köpa skivor med julskinka istället för en hel skinka som man känner sig tvungen att äta upp sen. Det blir ju många konstiga varianter på skinka och tillslut hatar man den. 


Om det är kris i kassan och du inte kunnat köpa de presenter som du velat gäller det att ha ursäker i bakfickan. En klassiker som mamma alltid kör med "Det är tanken som räknas!" Sen kan man skylla på att bilen gått sönder eller var tvungen att gå till tandläkaren. I nödfall, om de inte alls gett några paket. Stanna hemma, skyll på influensa så ingen hälsar på. Kolla tv och ät godis, haha! 


Om du vill vara ensam i jul. Säg inte det till någon! Alla kommer tycka synd om dig och bjuda in dig. Här måste du ljuga. Säg att du ska vara hos en person som de andra inte pratar med. Annars kan du resa bort eller hjälpa till att servera mat till hemlösa. 


Först tyckte jag att det var galet. Men nu gillar jag att julpyntet kommer upp redan i oktober. Det är ju så trista och gråa, mörka tider nu. 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tjejgrejer - Söndag 28 april 05:34


Vaknade tidigt, det var mörkt ute då. Höll på med mobilerna sedan gjorde jag kaffe på spisen. L småsnarkar. Jag har sovit hyfsat. Ute är det snöfritt och 5 grader. Har gått igenom en säck med sommarkläder i förrådet i lägenheten. Plockade fram två je...

Av tjejgrejer - Söndag 28 april 05:29

Är ett fan av IKEA. Inte konstigt, jag är ju underklass. Jo vi köpte ett kastrullset där för två månader sen. Efter några användingar så blev de kassa. Funkar knappt på våran indutionsspis. Även om de var billiga så var det pengar i sjön. Nu får vi k...

Av tjejgrejer - Lördag 27 april 18:53

Dagens loppis - Ektorps loppis såklart! Dagens leende - Min kompis dotter när hon sålt en grej Dagens tålamod - min man när jag dröjde att komma hem Dagens middag - L:s perfekta kycklingbröst med pomme och pulverbea  Dagens kaffe - svart, gra...

Av tjejgrejer - Lördag 27 april 16:56


Gardin omslag och en plast diamant.

Av tjejgrejer - Lördag 27 april 16:21

En kompis ville låna en klädställning av mig till en loppis. Det slutade med att jag hjälpte till med hela loppisen. Var lite försenad till min kompis men som tur var blev hon inte sur. Började hjälpa henne med att hänga upp kläder på ställningen. Pr...

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards