Alla inlägg under januari 2022

Av tjejgrejer - 27 januari 2022 11:06

På målarkursen så sökte jag på katter och hittade en söt katt. Men när jag skulle rita av den så blev den rätt arg, haha! 

 

Av tjejgrejer - 24 januari 2022 08:54

Förra veckan var vi hos Saras bageri och handlade bröd. Det blev en sockerbulle och en morotskaka. Det var så gott. 

   

Av tjejgrejer - 22 januari 2022 15:12

Köpte detta extrasaltade LÄTTA margarinet. Det var väldigt gott!  

 

Av tjejgrejer - 22 januari 2022 07:27

 

Av tjejgrejer - 21 januari 2022 18:51

På morgonen upptäckte vi att vi bara hade lite bröd med frost på. Gick ner till bageriet och köpte frallor. Det smakade gott. Senare skulle vi hämta en dator vi köpt hos Elgiganten. GPS:en visade fel adress och vi åkte flera vändor innan vi kom fram till rätt ställe. Vi köpte pizza och sprit. Käkade direkt när vi kom hem. Solen sken. Sedan har min man suttit ända till nu med datorn för att ställa in den. Han gillar den. Nya datorn är mycket bättre än den vi använde förut. Vi köpte en Lenovo ideapad 3. 

 

Vi drack cider och mannen whiskeykaffe och jag gin&tonic drink. 

 

Sen gick jag och köpte godis och glass. Hemma igen blev det dataspel och o & a inför nya datorn. 


Av tjejgrejer - 20 januari 2022 16:01

Min man passade på att tvätta bilen för 2 dagar sedan. Den blev jätteblank och fin. 

 

Sen på morgonen nästa dag så hade det ju varit snöstorm på natten. Vaknade upp till denna syn. 

 

Idag såg vi trädkronorna vajja och då vet man att det blåser mycket. Fint och ljust ute ändå med snön som glittrade i kastvindarna. Jag skulle till tandläkaren idag och min man skjutade mig. Tog lång tid att sopa bilen. Som tur var hade jag inga hål. Att jag använt tandtråd gjorde nog att tänderna hållit sig i bra skick. Efteråt köpte vi bröd hos Saras kondis i hamnen. Vi åkte fel och fick ta en lång omväg för det är så många vägarbeten i stan nu. Vi handlade semlor och lite annat. Har just ätit semlorna och de var jättegoda. 

 

Av tjejgrejer - 19 januari 2022 13:13

Hittade en så snygg väska hos New Yorker som var billig också. Tjusigt mattelassemönster på den och med axelkjedja som är så modernt. Kostar 169 kr. 


 

Av tjejgrejer - 19 januari 2022 12:56

Såg mamma på Tinas igen. Hon tog en kolapaj och jag en semmelkladdkaka. Vi fick grädde till. Mammas paj var hård och vips så hamnade en bit på golvet. Min kaka smakade viserligen semla men var inte så god. Har smakat en liknande kaka hos en bekant och den var mera som en kladdkaka och godare. Det var inte så mycket folk i caféet som tur var. Mysig miljö där. 

 

Sen gick vi till Busfrö och kollade lite. Köpte inget. Gick till Landerholms och köpte två vetebullar. När jag kom hem så fikade vi direkt och tyvärr var bullarna underbakade och lite degiga. Suck, otur med kaffebrödet idag. 



Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards